Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders hakkında bilgilendirme, tanışma, oryantasyon , Yaşam bulgularının değerlendirilmesi 1
|
Yok |
2) |
Yaşam bulgularının değerlendirilmesi 1
|
Yok |
3) |
Sterilizasyon, Dezenfeksiyon, Antisepsi
|
Yok |
4) |
İlaç Uygulama Yolları |
Yok |
5) |
İlaç Hazırlama Yöntemleri
|
Yok |
6) |
İnfüzyon hızı hesaplamaları
|
Yok |
7) |
Intravenöz Kanülasyon
Subkutan ve Intramuskuler Uygulamalar 1
|
Yok |
8) |
Intravenöz Kanülasyon
Subkutan ve Intramuskuler Uygulamalar 2
|
Yok |
9) |
Kan alma
|
Yok |
10) |
Kan ve Kan ürünleri Transfüzyonu
|
Yok |
11) |
Aspirasyon
Nazogastrik sonda uygulama
|
Yok |
12) |
Hastalarda Beslenme (Enteral- Prenteral)
|
Yok |
13) |
Oksijen Tedavisi
|
Yok |
14) |
Parenteral ilaç uygulama hatalarının önlenmesinde yasal ve etik sorumluluklar
|
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
2 |
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
2 |
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
1 |
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
1 |
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
2 |
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
3 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
3 |
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
3 |
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
3 |