LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TGT2005 Parenteral Uygulamalar Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; sağlık bakım uygulamalarında tanı ve tedavi amacıyla kullanılan farmakolojik parenteral ajanların lokal ve sistemik etkilerinin, yan/istenmeyen etkilerinin öğrencilere aktarılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Parenteral ilaçların etki mekanizmalarını tanımlar.
2- Farklı parenteral ilaç gruplarının yan etkilerini karşılaştırır.
3- Parenteral ilaçları uygulanmasında gelişebilecek komplikasyonları önler.
4- Parenteral ilaç uygulamalarında, yasal ve etik sorumlulukları açıklar.

Dersin İçeriği

Parenteral ilaç türleri ve uygulama yöntemleri, ilaç etkileşimleri, yasal ve etik sorumluluklar ve parenteral ilaç uygulamalarında hasta eğitimi konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İlaç uygulamalarına giriş Yok
2) İlaçların sınıflandırılması Yok
3) Yaşam bulguları-1 Yok
4) Yaşam bulguları-2 Yok
5) İlaçların etki mekanizması Yok
6) İlaç etkileşimleri Yok
7) Beslenme ve Mide entübasyonu Yok
8) Enteral beslenme yöntemleri Yok
9) Parenteral beslenme Yok
10) Oksijen tedavisi ve bakımı Yok
11) Aspirasyonlar Yok
12) Parenteral yolla ilaç uygulamalarında gelişebilecek komplikasyonlar Yok
13) İlaç yönetimi/ parenteral ilaçların uygulanmasına ilişkin hasta eğitimi Yok
14) Parenteral ilaç uygulama hatalarının önlenmesinde yasal ve etik sorumluluklar Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak dağıtılacaktır.

Weekly distributed by the course lecturer.
Diğer Kaynaklar: Wiegand D. and Carlson K. AACN Procedure Manual for Critical Care 5th Edition, Elsevier Saunders, Philadelphia, 2005.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 4 40
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 71

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayırt edebilme ve süreçlerin lojistik yönetiminde verimlilik artışındaki önemini kavramak.
4) Lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak 2
5) Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin ve tabii ki İnternet'in iş hayatında ve Lojistik Yönetimindeki önemini kavramak ve etkin olarak kullanabilmek.
6) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
7) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
8) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
9) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
10) Küreselleşmenin gereksinimlerini ve önemli sorunlarını kavramak
11) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
13) Liderlik vasıflarına sahip olmak bunun yanında takım üyesi olmayı da başarmak
14) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak