TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TGT2004 | Enfeksiyon Hastalıkları | Bahar Güz |
2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Neslihan Bektaş |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Görüntüleme Merkezleri |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı enfeksiyon hastalıklarına ait bazı tanımlar, bulaşma yolları, mikroorganizma, konağa ve çevreye ilişkin faktörler ile enfeksiyon hastalıklarının genel belirti ve bulgularının öğrencilere aktarılmasıdır. Enfeksiyon hastalıklarına karşı yanıt olarak verilen bağışıklık yanıtı da detaylı olarak tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Enfeksiyon hastalıkları ile ilgili temel kavramları tanımlar. 2- Enfeksiyon hastalıklarına yol açan faktörleri tanımlar. 3- Enfeksiyon hastalıklarının belirtilerini karşılaştırabilir. 4- Enfeksiyon hastalıklarında bağışıklık yanıtını açıklar. 5-Enfeksiyon hastalıklarının yol açtığı ve cerrahiye götüren anomalileri açıklar. |
Enfeksiyon hastalıklarında konak – parazit ilişkileri, bağışıklık sisteminin enfeksiyon hastalıklarına yanıtı ve çeşitli yollarla bulaşan enfeksiyonlar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ENFEKSİYON ETKENLERİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ | YOK |
2) | ENFEKSİYONLARDAN KORUNMADA BAĞIŞIKLANMA | YOK |
3) | HASTANE ENFEKSİYONLARI VE KORUNMA ÖNLEMLERİ | YOK |
4) | ENFEKSİYON KONTROLÜ VE KORUNMA ÖNLEMLERİ | YOK |
5) | SOLUNUM YOLU İLE BULAŞAN HASTALIKLAR | YOK |
6) | SOLUNUM YOLU İLE BULAŞAN HASTALIKLAR 2 | YOK |
7) | SİNDİRİM SİSTEMİ İLE BULAŞAN HASTALIKLAR | YOK |
8) | SİNDİRİM SİSTEMİ İLE BULAŞAN HASTALIKLAR 2 | YOK |
9) | KAN VE DİĞER YOLLAR İLE BULAŞAN HASTALIKLAR | YOK |
10) | KAN VE DİĞER YOLLAR İLE BULAŞAN HASTALIKLAR 2 | YOK |
11) | DERİ VE MUKOZA YOLU İLE BULAŞAN HASTALIKLAR | YOK |
12) | CİNSEL YOL İLE BULAŞAN HASTALIKLAR | YOK |
13) | YOĞUN BAKIM ENFEKSİYONLARI | YOK |
14) | COVID 19'A BAKIŞ |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak dağıtılacaktır. Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | GÖRAK G. (Ed.) (2018). Bulaşıcı Hastalıklar Hemşireliği. İstanbul, Nobel Tıp Kitapevleri |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 73 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi laboratuara özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilmek | 3 |
2) | Tıbbi laboratuarın her alanındaki testleri ilgili testlerin analizlerini yapabilecek bilgiye sahip olmak | 3 |
3) | İnsan vücudunun metabolizması ve çalışma prensibi hakkında hakkında bilgi sahibi olmak ve tıbbi laboratuarın her alanındaki testler ve sonuçları ile metabolizma arasındaki ilişkiyi kurabilecek bilgiyi ve düşünsel yapıyı kazanmak | 3 |
4) | Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapabilmek ve sonrasında dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini uygulayabilme | 3 |
5) | Testlerin uygulaması sırasında oluşan hataları ayıklamak ve oluşan sorunları giderebilmek | 3 |
6) | Mesleki yetki ve sorumluluklarına sahip olmak | 3 |
7) | Mesleki etik kurallar çerçevesinde laboratuar çalışmalarını düzgün ve uygun şekilde yapabilmek | 3 |
8) | Tarihi ve sosyal değerlere saygılı, sağlık hizmetlerinin uygun şekilde yürütülebilmesi açısından sağlık personeli ve hasta ile etkili iletişimi kurabilen, gerektiğinde sağlık personeli ile takım çalışmasını yapabilen sorumluluk bilincine sahip olabilmek | 3 |
9) | Hayat boyu yeni bilgilere ve değişimlere açık bir birey olabilme ve ülke ve dünyada değişen teknolojik gelişmelere ayak uydurabilme kabiliyetinin gelişmesi | 3 |