TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TGT2002 | İleri Görüntüleme Teknikleri | Bahar | 3 | 4 | 5 | 13 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Görüntüleme Merkezleri |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Manyetik Rezonans (MR) ve Bilgisayarlı Tomografi (BT) görüntüleme yöntemleri ile ilgili temel konuların öğrencilere aktarılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- MR görüntüleme tekniklerini uygular. 2- Anatomik yapıların MR görüntülerini tanımlar. 3- BT görüntüleme tekniklerini uygular. 4- Anatomik yapıların BT görüntülerini tanımlar. |
MR ve BT görüntüleme yöntemlerinin temel ilkeleri, çalışma prensipleri, farklı anatomik yapıların MR ve BT görüntüleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | MR Anjiyo Görüntüleme | Yok |
2) | Bilgisayarlı Tomografi (BT) Fiziği - 3D Görüntüleme | Yok |
3) | Bilgisayarlı Tomografi (BT)- Anjiyografi | Yok |
4) | BT Perfüzyon | Yok |
5) | Sanal Kolonoskopi | Yok |
6) | Konvansiyonel BT | Yok |
7) | Kardiyak BT | Yok |
8) | Manyetik Rezonans (MR) Fiziği - Difüzyon | Yok |
9) | Perfüzyon MR | Yok |
10) | MR Anjiyografi | Yok |
11) | Difüzyon (DTI) Görüntüleme | Yok |
12) | Fonksiyonel MR | Yok |
13) | MR Spektroskopi | Yok |
14) | MR Spektroskopi | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak dağıtılacaktır. Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | Haaga JR, Boll D. CT and MRI of the whole body (Fifth Edition). Mosby/Elsevier, USA, 2009 (ISBN: 9780323053754) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 17 | 238 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 326 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi Görüntüleme Teknikleri programı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | 5 |
2) | Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. | 1 |
3) | Radyoloji, radyoterapi ve nükleer tıp alanlarında kullandığı cihaz ve ekipmanların kontrol ve bakımını yapabilme veya gerektiği durumlarda (arıza, periyodik medikal bakım, vb.) yaptırabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | 5 |
4) | Radyasyon güvenliğini ve radyasyondan korunmayı bilir, koruyucu önlemlerle kendisini, hastaları ve toplumu radyasyondan korur. | 5 |
5) | Mesleki bilgi ve becerisini artırmak ve gelişimini sağlamak için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır. | 2 |
6) | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | 2 |