TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TGT2003 | Radyasyon Onkolojisi I | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. GULCICEK DERE |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Görüntüleme Merkezleri |
Dersin Amacı: | Radyasyon ile kanser arasındaki ilişkinin öğretilmesi. Radyasyonun genetik materyal ve hücre üzerinde kalıcı etkilerini öğretmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Radyasyon, fisyon ve ışımalar, 2- Radyasyonun kanserojen etkileri, 3- Radyasyon Onkolojisi için genel tanımlamalar, 4- Tümör genetiği, Kanserin biyolojik yapısı, 5- Kanser tür ve nedenleri, Kanserin belirtileri, 6- Kanser tanısı ve tedavi modülleri, 7- Dünya ve Türkiye kanser istatistik çalışmaları, 8- Temel onkoloji, Klinik onkoloji |
radyoterapi alacak hastanın değerlendirilmesi ve hazırlanması, radyoterapi uygulamalarında dikkat edilmesi gereken konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Radyasyon Onkolojisine Genel Bakış | |
2) | Radyasyon, tümör, apoptozis, kanser genel tanımlar | |
3) | Genel kanser belirtileri ve nedenleri | |
4) | Tedavi yaklaşımlarına genel bakış | |
5) | Türkiye ve Dünya Kanser istatistikleri | |
6) | TNM Evrelemesi, Kanser Sınıflandırması | |
7) | Radyoterapi Tedavi Modelleri ve Cihazlar | |
8) | Kalın ve İnce Barsak, Mesane, Karaciğer, Böbrek Kanserleri- Sunum ve Tartışmalar | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Endometrium, Serviks, Mide Kanserleri ve Kemik tümörleri- Sunum ve Tartışmalar | |
11) | Akciğer, Kolon ve Rektum Kanseri, Beyin tümörleri- Sunum ve Tartışmalar | |
12) | Melanom, Lenfoma, Meme Kanserleri- Sunum ve Tartışmalar | |
13) | Tiroid, Over, Larenks, Pankreas Kanserleri- Sunum ve Tartışmalar | |
14) | Prostat, Çocukluk çağı Kanserleri- Sunum ve Tartışmalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak dağıtılacaktır. Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | Beyzadeoglu M, Ozyigit G, Ebruli C. (2010). Basic Radiation Oncology, Springer, USA. (ISBN: 9783642116667) LU JJ, Brady LW.(2008). Radiation Oncology: An Evidence-Based Approach. Springer, USA. (ISBN: 9783540773856) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 6 | 36 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 66 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi Görüntüleme Teknikleri programı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | 5 |
2) | Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. | 1 |
3) | Radyoloji, radyoterapi ve nükleer tıp alanlarında kullandığı cihaz ve ekipmanların kontrol ve bakımını yapabilme veya gerektiği durumlarda (arıza, periyodik medikal bakım, vb.) yaptırabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | 5 |
4) | Radyasyon güvenliğini ve radyasyondan korunmayı bilir, koruyucu önlemlerle kendisini, hastaları ve toplumu radyasyondan korur. | 5 |
5) | Mesleki bilgi ve becerisini artırmak ve gelişimini sağlamak için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır. | 2 |
6) | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | 2 |