TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TGT1002 | Anatomi II | Bahar | 2 | 0 | 2 | 9 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Görüntüleme Merkezleri |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; öğrencinin solunum sistemi anatomisi, sinir sistemi anatomisi, sindirim sistemi anatomisi, endokrin sistem anatomisi, üriner sistem anatomisi, kadın üreme sistemi anatomisi, erkek üreme sistemi anatomisi ve özel duyu organ anatomisi ilgili temel bilgileri kazanmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Solunum sistemi ile ilgili anatomik özellikleri tanımlar. 2- Sinir sisteminin anatomik özelliklerini tanımlar. 3- Sindirim sistemi anatomisi, endokrin sistem, üriner sistemi anatomisi ile ilişkili temel özellikleri tanımlar. 4- Kadın üreme sistemi anatomisi, erkek üreme sistemi anatomisi ile ilgili temel özellikleri tanımlar. 5- Duyu organların anatomisi ile ilgili temel özellikleri tanımlar. |
Bu ders; solunum sistemi anatomisi, sinir sistemi anatomisi, sindirim sistemi anatomisi, endokrin sistem anatomisi, üriner sistem anatomisi, kadın üreme sistemi anatomisi, erkek üreme sistemi anatomisi ve özel duyu organ anatomisi ile ilgili bilgileri içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Superior Extremitas (Omuz, Kol ) Radyolojik Görüntüler | Yok |
2) | Superior Extremitas (Önkol, El) Radyolojik Görüntüler | Yok |
3) | İnferior Extremitas (Pelvis, Femur) Radyolojik Görüntüler | Yok |
4) | İnferior Extremitas (Bacak, Ayak) Radyolojik Görüntüler | Yok |
5) | Baş ve Boyun Radyolojik Görüntüler (Skull, Paranasal sinuslar) | Yok |
6) | Baş ve Boyun Radyolojik Görüntüler (Orbita, Boyun (Carotid ve verterbralarterler )) | Yok |
7) | Beyin Radyolojik Görüntüler - 1 | Yok |
8) | Beyin Radyolojik Görüntüler - 2 | Yok |
9) | Columna Vertebralis Radyolojik Görüntüler - 1 | Yok |
10) | Columna Vertebralis Radyolojik Görüntüler - 2 | Yok |
11) | Thorax Radyolojik Görüntüler | Yok |
12) | Abdomen Radyolojik Görüntüler - 1 | Yok |
13) | Abdomen Radyolojik Görüntüler - 2 | Yok |
14) | Pelvis Radyolojik Görüntüler | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Radyolojik Anatominin Temelleri, Tuba SELÇUK CAN, Murat DÜNDAR, Yıldıray SAVAŞ, Sercan ÇETİNKAYA, Kongre Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | http://w-radiology.com/ |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 | 196 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 229 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi Görüntüleme Teknikleri programı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | 2 |
2) | Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. | 1 |
3) | Radyoloji, radyoterapi ve nükleer tıp alanlarında kullandığı cihaz ve ekipmanların kontrol ve bakımını yapabilme veya gerektiği durumlarda (arıza, periyodik medikal bakım, vb.) yaptırabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 |
4) | Radyasyon güvenliğini ve radyasyondan korunmayı bilir, koruyucu önlemlerle kendisini, hastaları ve toplumu radyasyondan korur. | 1 |
5) | Mesleki bilgi ve becerisini artırmak ve gelişimini sağlamak için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır. | 1 |
6) | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | 1 |