TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TGT1002 Anatomi II Bahar 2 0 2 9

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Görüntüleme Merkezleri
Dersin Amacı: Dersin amacı; öğrencinin solunum sistemi anatomisi, sinir sistemi anatomisi, sindirim sistemi anatomisi, endokrin sistem anatomisi, üriner sistem anatomisi, kadın üreme sistemi anatomisi, erkek üreme sistemi anatomisi ve özel duyu organ anatomisi ilgili temel bilgileri kazanmalarını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Solunum sistemi ile ilgili anatomik özellikleri tanımlar.
2- Sinir sisteminin anatomik özelliklerini tanımlar.
3- Sindirim sistemi anatomisi, endokrin sistem, üriner sistemi anatomisi ile ilişkili temel özellikleri tanımlar.
4- Kadın üreme sistemi anatomisi, erkek üreme sistemi anatomisi ile ilgili temel özellikleri tanımlar.
5- Duyu organların anatomisi ile ilgili temel özellikleri tanımlar.

Dersin İçeriği

Bu ders; solunum sistemi anatomisi, sinir sistemi anatomisi, sindirim sistemi anatomisi, endokrin sistem anatomisi, üriner sistem anatomisi, kadın üreme sistemi anatomisi, erkek üreme sistemi anatomisi ve özel duyu organ anatomisi ile ilgili bilgileri içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Superior Extremitas (Omuz, Kol ) Radyolojik Görüntüler Yok
2) Superior Extremitas (Önkol, El) Radyolojik Görüntüler Yok
3) İnferior Extremitas (Pelvis, Femur) Radyolojik Görüntüler Yok
4) İnferior Extremitas (Bacak, Ayak) Radyolojik Görüntüler Yok
5) Baş ve Boyun Radyolojik Görüntüler (Skull, Paranasal sinuslar) Yok
6) Baş ve Boyun Radyolojik Görüntüler (Orbita, Boyun (Carotid ve verterbralarterler )) Yok
7) Beyin Radyolojik Görüntüler - 1 Yok
8) Beyin Radyolojik Görüntüler - 2 Yok
9) Columna Vertebralis Radyolojik Görüntüler - 1 Yok
10) Columna Vertebralis Radyolojik Görüntüler - 2 Yok
11) Thorax Radyolojik Görüntüler Yok
12) Abdomen Radyolojik Görüntüler - 1 Yok
13) Abdomen Radyolojik Görüntüler - 2 Yok
14) Pelvis Radyolojik Görüntüler Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Radyolojik Anatominin Temelleri, Tuba SELÇUK CAN, Murat DÜNDAR, Yıldıray SAVAŞ, Sercan ÇETİNKAYA, Kongre Kitabevi
Diğer Kaynaklar: http://w-radiology.com/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14 196
Ödevler 1 1 1
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 229

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri programı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. 2
2) Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. 1
3) Radyoloji, radyoterapi ve nükleer tıp alanlarında kullandığı cihaz ve ekipmanların kontrol ve bakımını yapabilme veya gerektiği durumlarda (arıza, periyodik medikal bakım, vb.) yaptırabilme bilgi ve becerisine sahiptir. 3
4) Radyasyon güvenliğini ve radyasyondan korunmayı bilir, koruyucu önlemlerle kendisini, hastaları ve toplumu radyasyondan korur. 1
5) Mesleki bilgi ve becerisini artırmak ve gelişimini sağlamak için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır. 1
6) Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. 1