AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TDS2014 Diksiyon ve Etkili Konuşma Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Arşiv
Dersin Amacı: Bu ders ile öğrencilere; etkili ve güzel konuşma yeterlikleri kazandırılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Doğru nefes tekniklerini kullanmak
2.Konuşma organlarını kullanmak
3.Ortama ve kişiye uygun konuşmalar yapmak
4.Beden Dili, mimik ve jest açısından kişisel gelişimi sağlamak
5.Konuşma sırasında oluşabilecek sorunlar karşısında çözüm üretmek
6.Artikülasyon bozukluklarını önlemek
7.Sunum yaparken özgüven kazanımı
8.Türkçenin doğru kullanımı
9.İfade yeteneğindeki çeşitlilik
10.Sözlü iletişimin geliştirilmesi

Dersin İçeriği

Diksiyon sanatı, ses ve solunumun önemi, tonlama ve ses kusurları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş Yok
2) İletişim kavramı ve süreci Yok
3) İletişim çeşitleri Yok
4) Konuşma ile ilgili temel kavramlar ve konuşmayı oluşturan unsurlar Yok
5) Diksiyon tanımı ve özellikleri Yok
6) Konuşma hataları ve konuşma bozuklukları Yok
7) ARA SINAV Yok
8) Konuşmacının ve dinleyicinin Özellikleri, Konuşma türleri ve Konuşmanın temel ilkeleri Yok
9) Öğrenci sunumları Yok
10) Öğrenci sunumları Yok
11) Öğrenci sunumları Yok
12) Öğrenci sunumları Yok
13) Öğrenci sunumları Yok
14) Öğrenci sunumları Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ahmet Akçay, Sami Baskın, Etkinliklerle Hafta Hafta Konuşma Eğitimi, Ankara, Anı Yayıncılık, 2017.
Sağlık Çalışanları İçin Genel İletişim, ed. Nilay Gemlik, R.Özgür Çatar, Ankara, Nobel Kitabevi, 2019.
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 66

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. 2
2) AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. 2
3) AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. 3
4) Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. 2
5) Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. 1
6) AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. 1
7) Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. 2
8) AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. 2
9) AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. 2
10) AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. 2
11) AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. 2
12) Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. 3