MEKATRONİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TDS2004 Meslek Etiği Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. FIRAT KARA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Arşiv
Dersin Amacı: Meslek etiği ile ilgili yeterliliklerin kazandırılması ve meslek yaşamında karşılaşılabilecek etik sorunlarla baş edebilme becerilerinin aktarılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Etik, ahlak gibi temel kavramları tanımlar.
2- Etik ve ahlak kavramları arasındaki farkları karşılaştırır.
3- Temel mesleki değerleri tanımlar.
4- Meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını açıklar.

Dersin İçeriği

Bu ders, ahlak ve etik kavramları, mesleki etik değerleri, sağlık hizmetlerinde etkin iletişim ve ekip çalışmasının önemini, hasta haklarını, etik ilke ihlalleri ve mesleki sorumlulukları içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Etik ve Ahlak Kavramları Yok
2) Etik Sistemler Yok
3) Ahlak Kavramı ve Ahlak Oluşumunda Rol Oynayan Faktörler Yok
4) Etik ilkeler Yok
5) Sağlık Hakkı Yok
6) Meslek Etik İlkeleri Yok
7) Mesleki Yozlaşma Yok
8) Sağlık Kurumlarında Etik Yok
9) Tıp Etiği Yok
10) Tıp Etiği II Yok
11) Biyoetik Yok
12) Karşılaşılan Tıp Etiği Sorunları Yok
13) Hasta ve çalışan hakları ve güvenliği Yok
14) Sağlık kuruluşlarının ve sağlık personelinin sorumlulukları Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Birtek,F (2007) Tibbi müdahaleler açısından komplikasyon malpraktis ayrımı,İstanbul Barosu Dergisi,C 81,İstanbul.

Namal,Arın (2007)Hasta hakları ve etik.A’dan Z’ye Sağlık Hukuku Sempozyum Notları,İstanbul Barosu Yayınları,İstanbul
Diğer Kaynaklar: Sayım,F (2011)Sağlık piyasası ve etik.Marmara Kitap Merkezi Yayınları.

Çobanoğlu,N (2009)Kuramsal ve Uygulamaları Tıp Etiği,Eflatun Yayınevi,Ankara.

Arslan,M (2001) İş ve Meslek Ahlakı,Nobel Yayın Dağıtım,Ankara.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 85

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak.
2) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak,
3) İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak,
4) İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek,
5) Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek,
6) Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak,
7) Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek,
8) Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek,
9) Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek.
10) Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek,
11) Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak.
12) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek,