TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TDS2002 | Sağlık Bilgi Sistemleri II | Bahar | 1 | 2 | 2 | 8 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Arşiv |
Dersin Amacı: | Sağlık kuruluşlarında enformasyon kavramı, önemi, enformasyona ulaşma ve analiz etme yeteneğinin kazandırılması, hastalıkların ve ameliyatların sınıflandırılmasının önemi, gerekçesi vb. konulara ilişkin bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sağlık kuruluşlarında enformasyon kavramını ve önemini kavramak, bilgiye erişim ve analiz yeteneğini kazanmak, hastalıkların ve ameliyatların uluslar arası sınıflandırılmasının önemini ve gerekçesini öğrenmek |
Sağlık Kuruluşlarında Enformasyon Kavramı ve Önemi, Hastanelerde Enformasyon Sistemleri, Arama Motorları ve Veri Tabanları, Sınıflandırma Kavramı ve Sınıflandırma Sistemleri, Sınıflandırma Sistemlerinin Amacı ve Faydaları, Sınıflandırma Sisteminin Tarihçesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık Kuruluşlarında Enformasyon Kavramı ve Önemi | |
2) | Hastanelerde Enformasyon Sistemleri I | |
3) | Hastanelerde Enformasyon Sistemleri II | |
4) | Arama Motorları ve Veri Tabanları | |
5) | Arama Motorları ve Veri Tabanları | |
6) | Sınıflandırma Kavramı ve Sınıflandırma Sistemleri | |
7) | Sınıflandırma Sistemlerinin Amacı ve Faydaları | |
8) | Hastalıkların ve Ameliyatların Uluslar arası Sınıflandırması | |
9) | ICD-8 Sınıflandırma Sistemi ve Genel Özellikleri | |
10) | ICD-9 ve ICD-9CM Sınıflandırma Sistemleri Temel Özellikleri ve Farkları | |
11) | ICD-10 Sınıflandırma Sistemi | |
12) | Özel Sınıflandırma Sistemleri:SNDO-SNOMED International – ICD-O | |
13) | Özel Sınıflandırma Sistemleri:ICD10 PCS-CPT-ICPM | |
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları Haftalık Verilecektir. / Course Notes Will Be Delivered Weakly. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Artukoğlu A., Kaplan A., Yılmaz A. Tıbbi Dokümantasyon, Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002. 2.Uçmaz R. Tıbbi Dokümantasyon I-II, Uludağ Üniversitesi, 2001. 3.Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Tıbbi Dokümantasyon, Seçkin Kitapçılık,2002. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 5 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | 126 |
Ödevler | 1 | 13 | 13 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıp alanında kullanılan terimleri doğru yazıp, düzgün telaffuz eder. | 1 |
2) | Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar. | 4 |
3) | Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 4 |
4) | Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 3 |
5) | İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | 3 |
6) | Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır. | 3 |