TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TDS2002 Sağlık Bilgi Sistemleri II Bahar 1 2 2 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. FIRAT KARA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Arşiv
Dersin Amacı: Sağlık kuruluşlarında enformasyon kavramı, önemi, enformasyona ulaşma ve analiz etme yeteneğinin kazandırılması, hastalıkların ve ameliyatların sınıflandırılmasının önemi, gerekçesi vb. konulara ilişkin bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Sağlık kuruluşlarında enformasyon kavramını ve önemini kavramak, bilgiye erişim ve analiz yeteneğini kazanmak, hastalıkların ve ameliyatların uluslar arası sınıflandırılmasının önemini ve gerekçesini öğrenmek

Dersin İçeriği

Sağlık Kuruluşlarında Enformasyon Kavramı ve Önemi, Hastanelerde Enformasyon Sistemleri, Arama Motorları ve Veri Tabanları, Sınıflandırma Kavramı ve Sınıflandırma Sistemleri, Sınıflandırma Sistemlerinin Amacı ve Faydaları, Sınıflandırma Sisteminin Tarihçesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık Kuruluşlarında Enformasyon Kavramı ve Önemi
2) Hastanelerde Enformasyon Sistemleri I
3) Hastanelerde Enformasyon Sistemleri II
4) Arama Motorları ve Veri Tabanları
5) Arama Motorları ve Veri Tabanları
6) Sınıflandırma Kavramı ve Sınıflandırma Sistemleri
7) Sınıflandırma Sistemlerinin Amacı ve Faydaları
8) Hastalıkların ve Ameliyatların Uluslar arası Sınıflandırması
9) ICD-8 Sınıflandırma Sistemi ve Genel Özellikleri
10) ICD-9 ve ICD-9CM Sınıflandırma Sistemleri Temel Özellikleri ve Farkları
11) ICD-10 Sınıflandırma Sistemi
12) Özel Sınıflandırma Sistemleri:SNDO-SNOMED International – ICD-O
13) Özel Sınıflandırma Sistemleri:ICD10 PCS-CPT-ICPM
14) Genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları Haftalık Verilecektir. / Course Notes Will Be Delivered Weakly.
Diğer Kaynaklar: 1.Artukoğlu A., Kaplan A., Yılmaz A. Tıbbi Dokümantasyon, Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002.
2.Uçmaz R. Tıbbi Dokümantasyon I-II, Uludağ Üniversitesi, 2001.
3.Sümbüloğlu V., Sümbüloğlu K. Tıbbi Dokümantasyon, Seçkin Kitapçılık,2002.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 5 % 5
Küçük Sınavlar 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 9 126
Ödevler 1 13 13
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıp alanında kullanılan terimleri doğru yazıp, düzgün telaffuz eder. 1
2) Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar. 4
3) Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
4) Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 3
5) İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. 3
6) Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır. 3