TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TDS1006 | Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi | Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Arşiv |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında; sağlık hizmetlerinde kalite yönetiminin kavramsal temelinin öğretilmesi, sürekli kalite iyileştirme (Kaizen), müşteri algıları, temel kalite iyileştirme araçları ve modelleri, stratejik kalite yönetimi konularında bilgi kazandırılması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Sağlık hizmetlerinde toplam kalite yönetimi ile ilgili kavramsal temele ilişkin unsurları açıklar, 2- Kalite ölçümünün temel amaçlarını ve ilkelerini açıklar, 3- Sürekli iyileştirme kavramını açıklar, 4- Kalite iyileştirmede kullanılan araçları ve yöntemleri özetler, |
Bu ders, sağlık hizmetlerinde toplam kalite yönetimi ile ilgili kavramsal temel, sağlık hizmetlerinde müşteri memnuniyeti, kalite ölçümü, sürekli iyileştirme, kalite iyileştirme, sağlık hizmetlerinde akreditasyon, belgelendirme ve kalite ödülleri, Türkiye’de ve dünyada sağlık kurumlarında TKY uygulamaları konularını kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi Dersine Giriş: Genel Esaslar | |
2) | TKY Felsefesi ve Kavramsal Temel | |
3) | Sağlık Hizmetlerinde Müşteri Memnuniyeti | |
4) | Kalite Ölçümünün Temel Amaçları ve İlkeleri | |
5) | Sürekli İyileştirme Faaliyetleri-I | |
6) | Sürekli İyileştirme Faaliyetleri-II | |
7) | Kalite İyileştirme Araç ve Yöntemleri-I | |
8) | Kalite İyileştirme Araç ve Yöntemleri-II | |
9) | Kalite Düzenleme Araç ve Metotları III | |
10) | Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon | |
11) | Sağlık Hizmetlerinde Belgelendirme-I | |
12) | Sağlık Hizmetlerinde Belgelendirme-II | |
13) | Sağlık Hizmetlerinde Kalite Ödülleri | |
14) | Türkiye’de Sağlık Kurumlarında TKY Uygulamaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak dağıtılacaktır. Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | 1- Çatalca, Huriye (2003), Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. / İşletme - Ekonomi Dizisi, 1nci Baskı, İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıp alanında kullanılan terimleri doğru yazıp, düzgün telaffuz eder. | 2 |
2) | Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar. | 5 |
3) | Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 5 |
4) | Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 5 |
5) | İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | 3 |
6) | Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır. | 4 |