TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TDS1006 Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi Bahar 2 2 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Arşiv
Dersin Amacı: Bu ders kapsamında; sağlık hizmetlerinde kalite yönetiminin kavramsal temelinin öğretilmesi, sürekli kalite iyileştirme (Kaizen), müşteri algıları, temel kalite iyileştirme araçları ve modelleri, stratejik kalite yönetimi konularında bilgi kazandırılması hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Sağlık hizmetlerinde toplam kalite yönetimi ile ilgili kavramsal temele ilişkin unsurları açıklar,
2- Kalite ölçümünün temel amaçlarını ve ilkelerini açıklar,
3- Sürekli iyileştirme kavramını açıklar,
4- Kalite iyileştirmede kullanılan araçları ve yöntemleri özetler,

Dersin İçeriği

Bu ders, sağlık hizmetlerinde toplam kalite yönetimi ile ilgili kavramsal temel, sağlık hizmetlerinde müşteri memnuniyeti, kalite ölçümü, sürekli iyileştirme, kalite iyileştirme, sağlık hizmetlerinde akreditasyon, belgelendirme ve kalite ödülleri, Türkiye’de ve dünyada sağlık kurumlarında TKY uygulamaları konularını kapsar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi Dersine Giriş: Genel Esaslar
2) TKY Felsefesi ve Kavramsal Temel
3) Sağlık Hizmetlerinde Müşteri Memnuniyeti
4) Kalite Ölçümünün Temel Amaçları ve İlkeleri
5) Sürekli İyileştirme Faaliyetleri-I
6) Sürekli İyileştirme Faaliyetleri-II
7) Kalite İyileştirme Araç ve Yöntemleri-I
8) Kalite İyileştirme Araç ve Yöntemleri-II
9) Kalite Düzenleme Araç ve Metotları III
10) Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon
11) Sağlık Hizmetlerinde Belgelendirme-I
12) Sağlık Hizmetlerinde Belgelendirme-II
13) Sağlık Hizmetlerinde Kalite Ödülleri
14) Türkiye’de Sağlık Kurumlarında TKY Uygulamaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak dağıtılacaktır.

Weekly distributed by the course lecturer.
Diğer Kaynaklar: 1- Çatalca, Huriye (2003), Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. / İşletme - Ekonomi Dizisi, 1nci Baskı, İstanbul.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 15
Küçük Sınavlar 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Proje 1 3 3
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıp alanında kullanılan terimleri doğru yazıp, düzgün telaffuz eder. 2
2) Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar. 5
3) Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5
4) Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 5
5) İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. 3
6) Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır. 4