TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TDS1004 | Sağlık Kodlama Sistemleri | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Arşiv |
Dersin Amacı: | Sağlık Hizmetleri alanında tıbbi kayıt hizmetlerinin yeri ve önemini,tıbbi kayıtların yeterli düzeye eriştirilmesinin koşullarını, hastalık sınıflama ve kodlama sistemlerini öğretmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Hastalık sınıflama ve kodlama sistemlerini açıklayabilmek |
Tıp ve sağlık alanında toplam kalite ve akreditasyon kavramları,tıbbi kayıtların etkinliği, hastalık sınıflama ve kodlama sistemleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İyi bir tanı/teşhisin özellikleri ve tıbbi dokümanların kalitesindeki yeri | |
2) | Tanı/teşhis terminolojisi ve uygulamaları | |
3) | Tıp ve sağlık alanında toplam kalite | |
4) | Tıp ve sağlık alanında akreditasyon | |
5) | Tıbbi arşivlerde kullanılan indeksler | |
6) | Tıbbi arşivlerde kullanılan indeksler | |
7) | Sınıflandırma ve kodlama kavramları, tıp ve sağlık alanında kullanılan uluslararası sınıflandırma sistemleri | |
8) | ICD(International Classification of Diseases) Uluslararası Hastalıkları Sınıflandırma Sistemi | |
9) | ICD-9 teorik ve uygulamalı olarak | |
10) | ICD-10 teorik ve uygulamalı olarak | |
11) | ICD-10 teorik ve uygulamalı olarak | |
12) | ICD-10 teorik ve uygulamalı olarak | |
13) | ICD-10 teorik ve uygulamalı olarak | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları Haftalık Verilecektir. / Course Notes Will Be Delivered Weakly. |
Diğer Kaynaklar: | Tıbbi Dokümantasyon(Adil Artukoğlu,Aslan Kaplan), Hastane Yönetimi Dergisi, ICD-10 Uluslararası Hastalıkları Sınıflama Sistemi(Dünya Sağlık Örgütü) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıp alanında kullanılan terimleri doğru yazıp, düzgün telaffuz eder. | 1 |
2) | Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar. | 5 |
3) | Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 5 |
4) | Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 4 |
5) | İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | 3 |
6) | Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır. | 1 |