TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TGT1001 | Anatomi I | Güz | 1 | 2 | 2 | 6 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
YASEMİN ŞABABLI OKAN Öğ.Gör. MİRSAD ALKAN Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Görüntüleme Merkezleri |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; öğrencinin Temel anatomik terimleri, anatomik düzlemler, baş, omurga, üst ve alt ekstremite kemikleri anatomisi, eklemler, düz kaslar, çizgili kaslar, kalp kası anatomisi ve dolaşım sistemi anatomisi, lenf sistemi ve kan ile ilgili temel bilgileri kazanmasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Temel anatomik terimleri ve anatomik düzlemleri tanımlar. 2. Kafa, gövde, üst ve alt ekstremite kemikleri, eklem ve kasların anatomik özelliklerini tanımlar. 3. Kalp kası, vücuttaki düz kaslar ve çizgili kasların anatomik özelliklerini tanımlar. 4. Dolaşım sistemi anatomisi ve damarları tanımlar. |
Bu ders; temel anatomik terimleri, anatomik düzlemler, baş, omurga, üst ve alt ekstremite kemikleri anatomisi, eklemler, düz kaslar, çizgili kaslar, kalp kası anatomisi ve dolaşım sistemi anatomisi, lenf sistemi ve kan dokusunun özellikleri ile ilgili temel bilgileri içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel Anatomik Terimler | |
2) | Hareket Sistemi Anatomisi (Aksiyal İskelet) | |
3) | Hareket Sistemi Anatomisi (Appendiküler İskelet) | |
4) | Eklemler | |
5) | Kas Sistemi Anatomisi | |
6) | Dolaşım Sistemi Anatomisi | |
7) | Solunum Sistemi Anatomisi | |
8) | Sindirim Sistemi Anatomisi | |
9) | Boşaltım Sistemi Anatomisi | |
10) | Üreme Sistemi Anatomisi | |
11) | Endokrin Sistemi Anatomisi | |
12) | Sinir Sistemi Anatomisi | |
13) | Sinir Sistemi Anatomisi | |
14) | Duyu Sistemi Anatomisi |
Ders Notları / Kitaplar: | Prof. Dr. Mehmet Yıldırım (2012) Sağlık Yüksek Okulları için Resimli İnsan Anatomisi. Cerrahpaşa İstanbul Nobel Tıp Kitapevi |
Diğer Kaynaklar: | 1- Yıldırım M. Anatomide Başarı İnsan Anatomisi Çalışma Kitabı. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2001. 2- Yıldırım M. İnsan Anatomisi Cilt 1. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2005. 3- Yıldırım M. İnsan Anatomisi Cilt 2. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2005. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi Görüntüleme Teknikleri programı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | 2 |
2) | Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. | 1 |
3) | Radyoloji, radyoterapi ve nükleer tıp alanlarında kullandığı cihaz ve ekipmanların kontrol ve bakımını yapabilme veya gerektiği durumlarda (arıza, periyodik medikal bakım, vb.) yaptırabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | 3 |
4) | Radyasyon güvenliğini ve radyasyondan korunmayı bilir, koruyucu önlemlerle kendisini, hastaları ve toplumu radyasyondan korur. | 1 |
5) | Mesleki bilgi ve becerisini artırmak ve gelişimini sağlamak için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır. | 1 |
6) | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | 1 |