AMELİYATHANE HİZMETLERİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TDS1007 Sağlık Hizmetlerinde İletişim Güz 2 0 2 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. FIRAT KARA
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Öğ.Gör. FIRAT KARA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Arşiv
Dersin Amacı: Bu dersin amacı iletişim temel kavramları ve modellerini tanımlamak; yeni iletişim teknolojilerini incelemek; öğrencilere kişilerararsı iletişim, ekip çalışması, problem çözme stratejileri ve iletişimdeki etik konular ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Etkili konuşma ve aktif dinleme becerilerini kullanır.
2- Yeni iletişim teknolojileri ile ilgili farklı görüşleri analiz eder.
3- İletişimdeki etik konuları tanımlar.
4- Ekip çalışmasının temel ilkelerini uygular.

Dersin İçeriği

Bu ders iletişim kavramı, iletişim fonksiyonları, iletişimde etik konular, iletişim kuramları, iletişim yolları ve iletişim çeşitleri, iletişim engelleri, yeni iletişim teknolojileri, ekip çalışması ve problem çözme teknikleri, etkili konuşma ve aktif dinleme becerileri ile ilgili konuları kapsar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişimin Tanımı ve Önemi Yok
2) İletişimin Boyutları Yok
3) İletişimin Türleri Yok
4) İletişimin Engelleri Yok
5) Sağlık ve Sağlık İletişimi Kavramları Yok
6) Sağlık İletişiminin Önemi Yok
7) Sağlık Alanında Davranış Değişikliği Oluşturmak Yok
8) Arasınav Yok
9) Hasta-Sağlık Çalışanı İletişimi Yok
10) Hasta Yakınları ile İletişim Yok
11) Hasta Yakınları ile İletişim II Yok
12) Zor Hastalarla İletişim Yok
13) Sağlık Çalışanlarının Kendi Aralarındaki İletişim Yok
14) Sağlık Okuryazarlığı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Okay, A. Sağlık İletişimi, MediaCat Kitapları, İstanbul, 2009.
Marziye İlhan, Sağlık Çalışanları ve Adayları İçin Sağlık Çalışanlarının İletişimi, İstanbul, Beta Yayınevi, 2018.İnci Çınarlı, 21. Yüzyıl İçin Sağlık İletişimi, Ankara, Nobel Kitabevi,2019.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme 2
2) Alan terminolojisini etkin kullanabilme 1
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme 1
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme 5
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme 5
6) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme 3
7) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme 3
8) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme 1
9) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme 1
10) Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlayabilme 1
11) Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilme 1
12) Ameliyathane Hizmetleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. 1