TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TDS1007 | Sağlık Hizmetlerinde İletişim | Güz | 2 | 0 | 2 | 5 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN Öğ.Gör. FIRAT KARA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Arşiv |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı iletişim temel kavramları ve modellerini tanımlamak; yeni iletişim teknolojilerini incelemek; öğrencilere kişilerararsı iletişim, ekip çalışması, problem çözme stratejileri ve iletişimdeki etik konular ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Etkili konuşma ve aktif dinleme becerilerini kullanır. 2- Yeni iletişim teknolojileri ile ilgili farklı görüşleri analiz eder. 3- İletişimdeki etik konuları tanımlar. 4- Ekip çalışmasının temel ilkelerini uygular. |
Bu ders iletişim kavramı, iletişim fonksiyonları, iletişimde etik konular, iletişim kuramları, iletişim yolları ve iletişim çeşitleri, iletişim engelleri, yeni iletişim teknolojileri, ekip çalışması ve problem çözme teknikleri, etkili konuşma ve aktif dinleme becerileri ile ilgili konuları kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişimin Tanımı ve Önemi | Yok |
2) | İletişimin Boyutları | Yok |
3) | İletişimin Türleri | Yok |
4) | İletişimin Engelleri | Yok |
5) | Sağlık ve Sağlık İletişimi Kavramları | Yok |
6) | Sağlık İletişiminin Önemi | Yok |
7) | Sağlık Alanında Davranış Değişikliği Oluşturmak | Yok |
8) | Arasınav | Yok |
9) | Hasta-Sağlık Çalışanı İletişimi | Yok |
10) | Hasta Yakınları ile İletişim | Yok |
11) | Hasta Yakınları ile İletişim II | Yok |
12) | Zor Hastalarla İletişim | Yok |
13) | Sağlık Çalışanlarının Kendi Aralarındaki İletişim | Yok |
14) | Sağlık Okuryazarlığı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Okay, A. Sağlık İletişimi, MediaCat Kitapları, İstanbul, 2009. Marziye İlhan, Sağlık Çalışanları ve Adayları İçin Sağlık Çalışanlarının İletişimi, İstanbul, Beta Yayınevi, 2018.İnci Çınarlı, 21. Yüzyıl İçin Sağlık İletişimi, Ankara, Nobel Kitabevi,2019. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 127 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi laboratuara özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilmek | 3 |
2) | Tıbbi laboratuarın her alanındaki testleri ilgili testlerin analizlerini yapabilecek bilgiye sahip olmak | 1 |
3) | İnsan vücudunun metabolizması ve çalışma prensibi hakkında hakkında bilgi sahibi olmak ve tıbbi laboratuarın her alanındaki testler ve sonuçları ile metabolizma arasındaki ilişkiyi kurabilecek bilgiyi ve düşünsel yapıyı kazanmak | 1 |
4) | Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapabilmek ve sonrasında dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini uygulayabilme | 1 |
5) | Testlerin uygulaması sırasında oluşan hataları ayıklamak ve oluşan sorunları giderebilmek | 1 |
6) | Mesleki yetki ve sorumluluklarına sahip olmak | 1 |
7) | Mesleki etik kurallar çerçevesinde laboratuar çalışmalarını düzgün ve uygun şekilde yapabilmek | 1 |
8) | Tarihi ve sosyal değerlere saygılı, sağlık hizmetlerinin uygun şekilde yürütülebilmesi açısından sağlık personeli ve hasta ile etkili iletişimi kurabilen, gerektiğinde sağlık personeli ile takım çalışmasını yapabilen sorumluluk bilincine sahip olabilmek | 1 |
9) | Hayat boyu yeni bilgilere ve değişimlere açık bir birey olabilme ve ülke ve dünyada değişen teknolojik gelişmelere ayak uydurabilme kabiliyetinin gelişmesi | 5 |