PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4076 Bilinç, Zihin, Dil ve Kültür Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HALE ÖGEL BALABAN
Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu tanıtıcı ders bilince, zihne, ve dile multidisipliner ve kültürel bir yaklaşım sunmaktadır. Bilincin, zihnin, ve dilin; biyoloji, evrim, antropoloji, bilişsel dil bilimi, ve felsefeyi de kapsayan çeşitli alanlardaki okumalarla biyolojik, bilişsel, ve kültürel yönleri açıklanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bilincin, zihnin, ve dilin fizyolojik, bilişsel, kültürel, ve antropolojik kökenlerini adlandirmak.
2. Bilinç, zihin, ve dilin temel biyolojik, bilişsel, ve kültürel yönlerini ayirt etmek.
3. Bilinç, zihin, ve dilde kültürel boyutların etkisini ayirt etmek.
4. Bilincin, zihnin, dilin, ve kültürün temel özelliklerini çalışmak için araştırma yöntemlerini kullanmak.

Dersin İçeriği

Bu derste ele alınacak belli basli konular şu şekilde olacaktır; dengesiz beslenme, yoksulluk ve zihinsel gelişim, bellek tartışmasında bilim, psikoloji,felsefe ve hiçlik, modern toplumda zekanın rolü: kültürel yaklaşım, psikiyatrik bozukluk gerçeği:kim kimdir?, dil gelişimi:kültürel ve sosyoekeonomik yaklaşım, bilinç,antropolojik ve felsefi yaklaşımlar, mitler karşı mitler ve zeka ile zihin hakkında gerçekler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse genel bakış
2) Dengesiz beslenme, yoksulluk ve zihinsel gelişim
3) Bellek tartışmasında bilim
4) Psikoloji, Felsefe, ve hiçlik
5) Modern toplumda zekanın rolü: Kültürel yaklaşım
6) Psikiyatrik bozukluk gerçeği: Kim kimdir?
7) Dil gelişimi: Kültürel ve sosyoekonomik yaklaşım
8) Bilinç: Antropolojik ve Felsefi yaklaşımlar
9) Mitler, karşı miteler, ve zeka ile zihin hakkında gerçekler
10) Kortekssiz bilinç: Evrimsel yaklaşım
11) Rüyaların anlamları: Biyoloji ve Kültür
12) İnsan davranışının sınıflandırılması: Nasıl mümkün olabilir?
13) Kültürler arası araştırmanın bilişe iletilmesi
14) Kültürler arası araştırmanın bilişe iletilmesi
15) Sınav
16) Sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İlgili okumalar her hafta bildirilecektir/Related readings will be assigned each week.
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. 4
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. 4
3) Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. 5
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). 5
5) Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. 1
6) Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). 3
7) Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. 2
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. 1
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. 5