Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HALE ÖGEL BALABAN
Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
"." |
Dersin Amacı: |
Bu tanıtıcı ders bilince, zihne, ve dile multidisipliner ve kültürel bir yaklaşım sunmaktadır. Bilincin, zihnin, ve dilin; biyoloji, evrim, antropoloji, bilişsel dil bilimi, ve felsefeyi de kapsayan çeşitli alanlardaki okumalarla biyolojik, bilişsel, ve kültürel yönleri açıklanacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse genel bakış |
|
2) |
Dengesiz beslenme, yoksulluk ve zihinsel gelişim |
|
3) |
Bellek tartışmasında bilim |
|
4) |
Psikoloji, Felsefe, ve hiçlik |
|
5) |
Modern toplumda zekanın rolü: Kültürel yaklaşım |
|
6) |
Psikiyatrik bozukluk gerçeği: Kim kimdir? |
|
7) |
Dil gelişimi: Kültürel ve sosyoekonomik yaklaşım |
|
8) |
Bilinç: Antropolojik ve Felsefi yaklaşımlar |
|
9) |
Mitler, karşı miteler, ve zeka ile zihin hakkında gerçekler |
|
10) |
Kortekssiz bilinç: Evrimsel yaklaşım |
|
11) |
Rüyaların anlamları: Biyoloji ve Kültür |
|
12) |
İnsan davranışının sınıflandırılması: Nasıl mümkün olabilir? |
|
13) |
Kültürler arası araştırmanın bilişe iletilmesi |
|
14) |
Kültürler arası araştırmanın bilişe iletilmesi |
|
15) |
Sınav |
|
16) |
Sınav |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. |
4 |
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
4 |
3) |
Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. |
5 |
4) |
Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). |
5 |
5) |
Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
1 |
6) |
Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). |
3 |
7) |
Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. |
2 |
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. |
1 |
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
5 |