PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4075 | Çocuklarda Öğrenme ve Davranış Sorunları | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencileri çocuklukta karşılaşılan fobi, tik, kaygı bozukluğu, agresyon, anti-sosyal davranış ve karşıt olma davranışı gibi sorunlarla tanıştırmaktadır. Odak noktası öğrenme ve davranışsal sorunların birbirlerinden ayırt edilmesi, ve aynı zamanda bunların bir arada görülme olasılığıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Gelişimdeki yaklaşımları, teorileri, modelleri, kavramlar tanımlamak. 2. Gelişimin yolu, eşsonluluk ve çoksonluluk, risk ve iyileşmeyi açıklamak. 3. Çocuklardaki anormal davranışın genetik, öğrenme ve sosyokültürel kavramları ayırt etmek. 4. Gelişimsel psikopatolojide kullanılan değerlendirme, müdahalede bulunma ve sınıflandırma yöntemleri tanımlamak 5. Çocuklarda görülen her anormal davranış türünün tanı kriterleri, nedenleri ve tedavisini sınıflandırmak |
Bu derste ele alınacak belli başlı konular;anormalliği tanımlamak ve belirlemek,gelişimsel psikopatolojik bakış açısı, psikopatolojide gelişimsel ve çevresel bağlam,araştırma: rolü ve yöntemler,sınıflandırma, değerlendirme, ve müdahale,kaygı bozuklukları,duygudurum bozuklukları,davranım bozuklukları ve dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu şeklinde olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Anormalliği tanımlamak ve belirlemek | |
2) | Gelişimsel psikopatolojik bakış açısı | |
3) | Psikopatolojide gelişimsel ve çevresel bağlam | |
4) | Araştırma: rolü ve yöntemler | |
5) | Sınıflandırma, değerlendirme, ve müdahale | |
6) | Kaygı bozuklukları | |
7) | Duygudurum bozuklukları | |
8) | Davranım bozuklukları | |
9) | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu | |
10) | Dil ve öğrenme güçlükleri | |
11) | Zeka geriliği/ zihinsel gerilikler | |
12) | Yaygın gelişimsel bozukluk ve şizofreni Çocukluk Çağı Bozuklukları | |
14) | Arasınav/Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Wicks-Nelson, R. & Israel, A.C. Behavior disorders of childhood. Pearson, 2006. (OR 7th Edition: Abnormal Child and Adolescent Psychology, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 3 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 4 |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | 3 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | 1 |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 4 |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | 1 |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | 1 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | 1 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |