PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4074 | Psikoloji Tarihi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı psikolojik düşüncenin ve araştırmanın gelişimini gözden geçirmektir. Psikoloji bilimini felsefi ve sosyokültürel çerçevelerin nasıl etkilediği araştırılacaktır. Yapısalcılık, Fonksiyonalizm, Gestalt, Davranışçılık, Psikanaliz ve Varoluşçu kuramlar incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Psikoloji bilimini şekillendiren bakış açıları, kuramlar ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak.Modern psikolojinin gelişimine katkıda bulunmuş olan önemli düşünce akımları, bu akımların öncüleri hakkında bilgi sahibi olarak, analitik değerlendirmelerini yapabilmek. |
Psikoloji tarihinin neden önemli olduğunun anlaşılmasının ardından psikoloji üzerindeki felsefi ve fizyoloji temelli akımların etkileri tartışılacaktır. Daha sonraki haftalarda yapısalcılık, fonksiyonelcilik, uygulamalı psikoloji,davranışçılık, Gestalt, , psikanaliz, varoluşculuk ve bilişsel akımlar incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Psikoloji tarihinin çalışılmasının önemi | |
2) | Psikoloji üzerinde felsefi etkiler | |
3) | Psikoloji üzerinde fizyolojinin etkileri | |
4) | Yapısalcılık akımları | |
5) | Fonksiyonalizm akımları | |
6) | Dünya savaşları ve uygulamalı psikoloji | |
7) | Arasınav | |
8) | Davranışçılık akımının öncülleri | |
9) | Davranışçılık akımı | |
10) | Gestalt psikolojisi | |
11) | psikanalizin öncülleri | |
12) | Psikanaliz | |
13) | Varoluşçuluk | |
14) | Bilişsel devrim |
Ders Notları / Kitaplar: | Schultz & Schultz, (2011) A History of Modern Psychology Cengage:Belmont, CA. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 60 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 18 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 4 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 4 |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | 4 |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 5 |