PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4073 Psikoloji Semineri Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. METEHAN İRAK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. METEHAN İRAK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders psikolojinin farklı dallarındaki güncel araştırma konularına (örn. bilişsel, sosyal, gelişimsel, psikopatoloji) odaklanacaktır. Ders, öğrencilerin, araştırma makalelerini daha önceki derslerde işlenen teorik ve pratik yaklaşımlar üzerinden açıklama ve geliştirme amacıyla okumalarını gerektirmektedir. Dersi alan öğrencilerin psikolojinin bu derste işlenen her alanındaki giriş derslerini tamamlamış oldukları kabul edilmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Eleştirel düşünme becerilerini kullanmak
2.Sunum becerilerini kullanmak (hem yazılı hem sözlü) 3.Psikolojinin ana alanlarına dair bilgileri çoğaltmak

Dersin İçeriği

Bu derstte nöropsikolojik yaklaşım,bilişsel yaklaşım,sosyal yaklaşım,gelişimsel Psikoloji,kişilik ve klinik Psikoloji
konuları ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Nöropsikolojik yaklaşım
3) Nöropsikolojik yaklaşım
4) Bilişsel yaklaşım
5) Bilişsel yaklaşım
6) Sosyal yaklaşım
7) Gelişimsel Psikoloji
8) Gelişimsel Psikoloji
9) Kişilik
10) Kişilik
11) Klinik Psikoloji
12) Klinik Psikoloji
13) Dersin gözden geçirilmesi
14) Dersin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gerekli okuma: Dergi makaleleri (her bir ders öncesinde temin edilecektir)/Required reading: Journal articles (provided before each course unit).

Diğer Kaynaklar: Önerilen: Gerekli bilgiler için daha önceki derslerde kullanılan ders kitapları,Ek bilgi ders başlangıcında sağlanacaktır.
Recommended: Textbooks used on previous courses for background knowledge.Additional information will be given in the begining of the class.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Ödev 1 % 25
Final 1 % 35
Rapor Teslimi 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 96
Ara Sınavlar 2 4
Final 1 2
Toplam İş Yükü 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. 4
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. 4
3) Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. 3
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). 1
5) Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. 4
6) Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). 4
7) Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. 3
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak.
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.