AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ACL1098 Amerikan Tarihi II Bahar 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı Amerikan İç Savaş sonrasından 1980lerin başına dek Amerikan toplumuna yön veren kişi ve kurumları, toplumu şekillendiren önemli politik, ekonomik, sosyal ve kültürel olayları incelemektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler:

1)Amerikan İç Savaşı'dan 1980lere dek Amerikan Tarihi'nde olan önemli olayları, kişileri ve tarihleri tartışabilmek
2)1980 tarihine kadar olan süreçte Amerikan toplumuna dair tarihi ve sosyal perspektifler geliştirebilmek.
3)Öğreniler tarihi bilgiler ışında Amerikan toplumun önemli olaylarını yorumlayabilmek.
4)Amerika Birleşik Devletleri'nin bir ulus olarak politik, sosyal, kültürel ve ekonomik yapılarını nasıl oluşturduğunu değerlendirebilmek.

Dersin İçeriği

19 ve 20. yüzyıl Amerikan Tarihi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İç Savaş ve Yeniden Yapılanma, Bir Önceki Dönemin Hatırlatılması
2) İç Savaş sonrası Batı ve Güney Amerika'nın gelişimi, 1877-1900 İlgili bölümün ders kitabından okunması
3) Endüstrileşme ve Şehirleşme, 1877-1920 İlgili bölümün ders kitabından okunması
4) 1877-1900 arası Amerikan iç ve dış politikası İlgili bölümün ders kitabından okunması
5) Amerikan İlerlemeci Dönemi, 1895-1920 İlgili bölümün ders kitabından okunması
6) Amerikan Emperyalizmi- İlk Dönem, 1865-1914 İlgili bölümün ders kitabından okunması
7) Amerika'nin Pasifik Okyanusundaki Hedefleri İlgili bölümün ders kitabından okunması
8) Film Gösterimi ve Tartışma- Hiroşima
9) Amerika Birleşik Devletleri ve Birinci Dünya Savaşı, 1914-1920 İlgili bölümün ders kitabından okunması
10) Büyük Buhran ve "New Deal" Dönemi, 1929-1941 İlgili bölümün ders kitabından okunması
11) İkinci Dünya Savaşı: Avrupa ve Pasifik Cepheleri, 1941-1945 İlgili bölümün ders kitabından okunması
12) Devam: İkinci Dünya Savaşı: Avrupa ve Pasifik Cepheleri, 1941-1945 İlgili bölümün ders kitabından okunması
13) Savaş Sonrası Amerika: Soğuk Savaş'ın ilk sinyalleri ve Sivil Haklar Dönemi, 1945-1961 İlgili bölümün ders kitabından okunması
14) Soğuk Savaş ve Amerikan Globalleşmesi, 1945-1970 İlgili bölümün ders kitabından okunması
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: A People and A Nation: History of the United States, Combined Edition. Houghton Mifflin.
Diğer Kaynaklar: none

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 8 120
Küçük Sınavlar 3 3 9
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; 4
2) ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; 5
3) ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; 3
4) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; 3
5) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; 3
6) ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; 5
7) ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; 4
8) ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; 5
9) ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. 5