| BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| ACL4096 | Bilimkurgu ve Fantastik Edebiyat | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | English |
| Dersin Türü: | |
| Dersin Seviyesi: | LİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü: | |
| Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
| Dersin Amacı: | edebiyat ve film incelemesi yoluyla bilim ve teknoloji hakkındaki temel korku ve ümitleri irdelemek |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenciler * bilim kurgu ve fantazi türüne özgü temaları ve yazma stratejilerini öğrenecekler *incelenen romanların ortak noktalarını ve bu romanları birlikte okumanın bu türün özellliklerini kavramaya nasıl yardımcı olacağını irdeleyecekler * geçtiğimiz yüzyıl boyunca toplum imgeleminde bilim ve teknoloji ile ilgili ne tür devamlılıklar ve farklılıklar olduğunu anlayacaklar |
| 19. ve 20. yüzyıllardan klasik bilim kurgu metin ve filmleri |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Derse Giriş | - |
| 2) | The War of the Worlds | Okuma |
| 3) | The War of the Worlds | Okuma |
| 4) | The War of the Worlds | Okuma |
| 5) | Do Androids dream of electronic sheep? | Okuma |
| 6) | Do Androids dream of electronic sheep? | Okuma |
| 7) | Do Androids dream of electronic sheep? | Okuma |
| 8) | Genel Tekrar | Okuma |
| 9) | Never Let Me Go | Okuma |
| 10) | Never Let Me Go | Okuma |
| 11) | Never Let Me Go | Okuma |
| 12) | Hard-Boiled Wonderland and the End of the World | Okuma |
| 13) | Hard-Boiled Wonderland and the End of the World | Okuma |
| 14) | Hard-Boiled Wonderland and the End of the World | Okuma |
| 15) | Yarıyılsonu Sınavı | - |
| 16) | Yarıyılsonu Sınavı | - |
| Ders Notları / Kitaplar: | The War of the Worlds by H.G. Wells Do Androids dream of electronic sheep? By Philip Dick The Handmaid’s Tale by Margeret Atwood Hard-Boiled Wonderland and the End of the World by Haruki Murakami |
| Diğer Kaynaklar: | Roslynn D. Haynes, From Faust to Strangelove: Representations of the Scientist in Western Literature, Baltimore and London: Johns Hopkins University Press, 1994. JRUL: 809/H315 Ludmilla Jordanova (ed.), Languages of Nature: Critical Essays on Science and Literature, London : Free Association, 1986. JRUL: 809/J70 Gillian Beer, Darwin’s Plots: Evolutionary Narrative in Darwin, George Elliot and Nineteenth-century Fiction, London: Routledge, 1983. JRUL: 823.09/B63. See also Beer’s Open Fields: Science in Cultural Encounter, Oxford: OUP, 1996. JRUL: 820.9/B318 Jon Turney, Frankenstein’s Footsteps: Science, Genetics and Popular Culture, New Haven and London: Yale University Press, 1998. JRUL: 501.45/T1 Rosalind Williams, Notes on the Underground: An Essay on Technology, Society and the Imagination, Cambridge MA: MIT Press, 1990 Brian Aldiss, The Billion Year Spree, London: Weidenfeld and Nicolson, 1973 Hilary Rose, "Dreaming the future: other worlds." chapter 9 of Love, Power and Knowledge: towards a Feminist Transformation of the Sciences, Bloomington: Indiana Press, 1994, pp. 208-229. Adam Roberts, Science Fiction: The New Critical Idiom, London: Routledge, 2000. JRUL: 809.3/R59. Geoff King & Tanya Krzywinska, Science Fiction Cinema, London: Wallflower, 2000. JRUL: 791.459/K6. Vivian Sobchack, Screening Space: The American Science Fiction Film, London: Rutgers University Press, 1987. JRUL: 791.4673/S17. Gregg Rickman, ed., The Science Fiction Film Reader, New York: Limelight, 2004. JRUL: 791.459/R10. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | 16 | % 10 |
| Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
| Final | 1 | % 40 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
| Küçük Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 127 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
| 2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
| 3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | |
| 4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | |
| 5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
| 6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
| 7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
| 8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
| 9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
| 10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
| 11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
| 12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |