SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ACL3098 | Edebi Eleştiri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELİF BAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. GÖNÜL BAKAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı 20. yüzyıl ve sonrası edebi eleştirinin nasıl ve hangi metodlarla yapılacağını uygulamalı olarak tanıtmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler: 1)Edebiyat biliminin bir alt dalı olarak edebî eleştiri konusunda klasik ve yeni yayınları takip ederek uzmanlaşmak. 2)Edebî eleştiriye disiplinler arası ve eleştirel bir tavırla yaklaşıp edinilen bilgi ve becerileri teori ve pratikte uygulayabilmek. 3)Batı özellikle Amerikan Dünya edebî eleştiri tarihi konusunda gerekli donanıma sahip olarak sorunlara gerekli eleştirel yöntem ve araçlarla çözümler üretebilme, edebiyat bilimine katkıda bulunabilmek. 4)Edebî eleştirinin Amerikan edebiyatındaki durumunu dönem ve kuşaklara göre araştırıp inceleyebileyip sonuçları yazılı ve görsel araçlarla takdim edebilmek. |
Edebiyat, Teori ve Edebi Eleştiri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Sigmund Freud, The Interpretation of Dreams | Okuma |
3) | Victor Shklovsky, ‘Art as Technique’ | Okuma |
4) | Ferdinand de Saussure, Course in General Linguistics | Okuma |
5) | Roland Barthes, ‘From Work to Text’ | Okuma |
6) | Paul Ricoeur, ‘Phenomenology and Theory of Literature’ | Okuma |
7) | V. N. Vološinov, ‘Marxism and the Philosophy of Language’ | Okuma |
8) | Konu Tekrarı | |
9) | M.M. Bakhtin, ‘Discourse in the Novel’ | Okuma |
10) | M.M. Bakhtin, ‘Discourse in the Novel’ | Okuma |
11) | Louis Althusser, ‘Ideology and the State’ | Okuma |
12) | Michel Foucault, ‘The Order of Discourse’ | Okuma |
13) | Elaine Showalter, ‘Towards a Feminist Poetics’ | Okuma |
14) | Bell Hooks, ‘Postmodern Blackness’ | Okuma |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Modern Literary Theory: A Reader, 3rd edn. Philip Rice and Patricia Waugh, eds. London and New York: Arnold, 1996. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |