Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Sigmund Freud, The Interpretation of Dreams |
Okuma |
3) |
Victor Shklovsky, ‘Art as Technique’ |
Okuma |
4) |
Ferdinand de Saussure, Course in General Linguistics |
Okuma |
5) |
Roland Barthes, ‘From Work to Text’ |
Okuma |
6) |
Paul Ricoeur, ‘Phenomenology and Theory of Literature’ |
Okuma |
7) |
V. N. Vološinov, ‘Marxism and the Philosophy of Language’ |
Okuma |
8) |
Konu Tekrarı |
|
9) |
M.M. Bakhtin, ‘Discourse in the Novel’ |
Okuma |
10) |
M.M. Bakhtin, ‘Discourse in the Novel’ |
Okuma |
11) |
Louis Althusser, ‘Ideology and the State’ |
Okuma |
12) |
Michel Foucault, ‘The Order of Discourse’ |
Okuma |
13) |
Elaine Showalter, ‘Towards a Feminist Poetics’ |
Okuma |
14) |
Bell Hooks, ‘Postmodern Blackness’ |
Okuma |
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. |
2 |
2) |
AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. |
2 |
3) |
AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. |
3 |
4) |
Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. |
2 |
5) |
Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. |
1 |
6) |
AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. |
1 |
7) |
Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. |
2 |
8) |
AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. |
2 |
9) |
AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. |
2 |
10) |
AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. |
2 |
11) |
AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. |
2 |
12) |
Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. |
3 |