ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4452 Wissen - Windows Phone için Mobil Uygulama Geliştirme Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. TAŞKIN KOÇAK
Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN
Dr. Öğr. Üyesi SELÇUK BAKTIR
Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Mobil cihazlar icin windows isletim sisteminin incelenmesi, windows phone icin uygulama gelistirme yontemlerinin ogrencilere kazandırılması amaçlanıyor. Konular cesitli servislerin ve ek programların windows phone mobil işletim sistemi ile kullanılmasını iceriyor.(Cloud,web,XNA-based oyunlar.. vs)

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Ogrencilerin daha anlamlı ve sofistike mobil uygulamalari Windows Phone icin gelistirmelerinin desteklenmesi.

Dersin İçeriği

1. Hafta:.Net Platformu, WPF, Silverlight, Windows Phone ve geliştirme araçlarına giriş
2. Hafta:Kullanıcı Arayüzü Yaratma
3. Hafta:Panel Kullanımı
4. Hafta:Kullanıcı Arayüzü Elemanları Kullanımı
5. Hafta:Yönlendirilmiş Olaylar
6. Hafta:Grafik Yaratma
7. Hafta:Veri Bağlama -I
8. Hafta:Veri Bağlama - II
9. Hafta:Animasyon Yaratma
10.Hafta:Web Servisleri
11.Hafta:Yalıtılmış Depolama
12.Hafta:SQL Azure Nedir ?
13. Hafta:XNA & Oyun Programlama
14. Hafta:Aplikasyonların yayımlanması ve dağıtılması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Windows Phone ve uygulama geliştirme araçlarının tanıtılması. Emülatörlerin oluşturulması ve kullanımı.
2) Kullanıcı arayüzlerinin oluşturulması. Uygulama biçimlendirme dili(XAML) ve Programatik olarak.
3) Panellerin kullanımı ve Layout Semantic mantıgı.
4) WP8 UIElements bilesenlerinin kullanımı(Buton, TextBlock vs)
5) Routed Events
6) Windows Phone 8 uzerinde grafik oluşturma, grafik araçları ve diger objeler.
7) Gösterim ve programatik veri baglama.
8) Veri baglama -II
9) Expression Blend tool ile Windows Phone 8 animasyon olusturma.
10) Web Servisleri
11) Isolated Storge konseptinin incelenmesi
12) SQL Azure tanıtımı, bulut uzerindeki verilere erisim.
13) XNA & Oyun Programi yazma.
14) Windows Phone uygulamaların market uzerinde yayımlanması ve dagıtımı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: WPF, Aykut TAŞDELEN,2010
Diğer Kaynaklar: Yok - None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar 12 24
Ödevler 6 9
Ara Sınavlar 14 21
Final 14 21
Toplam İş Yükü 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek