LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4452 | Wissen - Windows Phone için Mobil Uygulama Geliştirme | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. TAŞKIN KOÇAK Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN Dr. Öğr. Üyesi SELÇUK BAKTIR Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Mobil cihazlar icin windows isletim sisteminin incelenmesi, windows phone icin uygulama gelistirme yontemlerinin ogrencilere kazandırılması amaçlanıyor. Konular cesitli servislerin ve ek programların windows phone mobil işletim sistemi ile kullanılmasını iceriyor.(Cloud,web,XNA-based oyunlar.. vs) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ogrencilerin daha anlamlı ve sofistike mobil uygulamalari Windows Phone icin gelistirmelerinin desteklenmesi. |
1. Hafta:.Net Platformu, WPF, Silverlight, Windows Phone ve geliştirme araçlarına giriş 2. Hafta:Kullanıcı Arayüzü Yaratma 3. Hafta:Panel Kullanımı 4. Hafta:Kullanıcı Arayüzü Elemanları Kullanımı 5. Hafta:Yönlendirilmiş Olaylar 6. Hafta:Grafik Yaratma 7. Hafta:Veri Bağlama -I 8. Hafta:Veri Bağlama - II 9. Hafta:Animasyon Yaratma 10.Hafta:Web Servisleri 11.Hafta:Yalıtılmış Depolama 12.Hafta:SQL Azure Nedir ? 13. Hafta:XNA & Oyun Programlama 14. Hafta:Aplikasyonların yayımlanması ve dağıtılması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Windows Phone ve uygulama geliştirme araçlarının tanıtılması. Emülatörlerin oluşturulması ve kullanımı. | |
2) | Kullanıcı arayüzlerinin oluşturulması. Uygulama biçimlendirme dili(XAML) ve Programatik olarak. | |
3) | Panellerin kullanımı ve Layout Semantic mantıgı. | |
4) | WP8 UIElements bilesenlerinin kullanımı(Buton, TextBlock vs) | |
5) | Routed Events | |
6) | Windows Phone 8 uzerinde grafik oluşturma, grafik araçları ve diger objeler. | |
7) | Gösterim ve programatik veri baglama. | |
8) | Veri baglama -II | |
9) | Expression Blend tool ile Windows Phone 8 animasyon olusturma. | |
10) | Web Servisleri | |
11) | Isolated Storge konseptinin incelenmesi | |
12) | SQL Azure tanıtımı, bulut uzerindeki verilere erisim. | |
13) | XNA & Oyun Programi yazma. | |
14) | Windows Phone uygulamaların market uzerinde yayımlanması ve dagıtımı. |
Ders Notları / Kitaplar: | WPF, Aykut TAŞDELEN,2010 |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 12 | 24 |
Ödevler | 6 | 9 |
Ara Sınavlar | 14 | 21 |
Final | 14 | 21 |
Toplam İş Yükü | 117 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |