HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4426 | Wissen - IOS Cihazlar için Gelişmiş Uygulama Geliştirme | Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Kursun amacı gelişmiş ios programlama konularının incelenmesidir. Web servisleri, multithreading, gelişmiş veritabanı uygulamaları, broadcast mantığı ve harita servislerinin incelenmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kursun amacı gelişmiş ios programlama konularının incelenmesidir. Web servisleri, multithreading, gelişmiş veritabanı uygulamaları, broadcast mantığı ve harita servislerinin incelenmesidir. |
Web Servislerinin Kullanımı Web Servislerinin geliştirilmiş kullanımı NSTimer ve Türevleri Multithreading tanımı Multithreading ileri seviye Async Calls Animasyonlar Mapkit ile Yerel servisler Gesture Recognition IOS Dosya Sistemi ve diğer uygulamalarla etkileşimi Medya Facebook & Twitter Etkileşimi Anlık Bildirimler ile APNS and Lokal Bildirimler IOS Uygulama yayınlanması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Web servislerinin kullanımı incelenecektir. | COOP 4425 Mobil Isletim Sistemleri & Uygulamalari (Temel IOS programlama kursu) |
2) | Web servislerinin gelişmiş kullanımı incelenecektir. | |
3) | NSTimer ve türevleri incelenecektir. | |
4) | Multithreading (Çok kanallı Programlama) incelenecektir. | |
5) | Ileri seviye çok kanallı programlama incelenecektir. | |
6) | Asenkron çağrım incelencektir. | |
7) | Animasyon olusturma incelenecektir. | |
8) | Lokal servisler ile Mapkit konusu incelenecektir. | |
9) | Isaret tanıma incelenecektir. | |
10) | IOS Dosya Sistemi ve diger uygulamalarla etkilesimi incelenecektir. | |
11) | Yerel Bildirimler incelenecetir. | |
12) | Facebook & Twitter gibi ozel uygulamalarin entegre duzenlenmesinin incelenmesi. | |
13) | APNS ile Push Bildirimleri ve Lokal Bildirimler incelenecektir. | |
14) | IOS Uygulamasının dagıtımı, magazada yayımlanması incelenecektir. |
Ders Notları / Kitaplar: | iOS 5 Programming Cookbook: Solutions & Examples for iPhone, iPad, and iPod touch Apps Vandad Nahavandipoor 2012 ISBN:978-1449311438 |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 5 | % 20 |
Ödev | 5 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 8 | 2 | 16 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |