ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4426 | Wissen - IOS Cihazlar için Gelişmiş Uygulama Geliştirme | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Kursun amacı gelişmiş ios programlama konularının incelenmesidir. Web servisleri, multithreading, gelişmiş veritabanı uygulamaları, broadcast mantığı ve harita servislerinin incelenmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kursun amacı gelişmiş ios programlama konularının incelenmesidir. Web servisleri, multithreading, gelişmiş veritabanı uygulamaları, broadcast mantığı ve harita servislerinin incelenmesidir. |
Web Servislerinin Kullanımı Web Servislerinin geliştirilmiş kullanımı NSTimer ve Türevleri Multithreading tanımı Multithreading ileri seviye Async Calls Animasyonlar Mapkit ile Yerel servisler Gesture Recognition IOS Dosya Sistemi ve diğer uygulamalarla etkileşimi Medya Facebook & Twitter Etkileşimi Anlık Bildirimler ile APNS and Lokal Bildirimler IOS Uygulama yayınlanması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Web servislerinin kullanımı incelenecektir. | COOP 4425 Mobil Isletim Sistemleri & Uygulamalari (Temel IOS programlama kursu) |
2) | Web servislerinin gelişmiş kullanımı incelenecektir. | |
3) | NSTimer ve türevleri incelenecektir. | |
4) | Multithreading (Çok kanallı Programlama) incelenecektir. | |
5) | Ileri seviye çok kanallı programlama incelenecektir. | |
6) | Asenkron çağrım incelencektir. | |
7) | Animasyon olusturma incelenecektir. | |
8) | Lokal servisler ile Mapkit konusu incelenecektir. | |
9) | Isaret tanıma incelenecektir. | |
10) | IOS Dosya Sistemi ve diger uygulamalarla etkilesimi incelenecektir. | |
11) | Yerel Bildirimler incelenecetir. | |
12) | Facebook & Twitter gibi ozel uygulamalarin entegre duzenlenmesinin incelenmesi. | |
13) | APNS ile Push Bildirimleri ve Lokal Bildirimler incelenecektir. | |
14) | IOS Uygulamasının dagıtımı, magazada yayımlanması incelenecektir. |
Ders Notları / Kitaplar: | iOS 5 Programming Cookbook: Solutions & Examples for iPhone, iPad, and iPod touch Apps Vandad Nahavandipoor 2012 ISBN:978-1449311438 |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 5 | % 20 |
Ödev | 5 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 8 | 2 | 16 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |