PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4426 | Wissen - IOS Cihazlar için Gelişmiş Uygulama Geliştirme | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Kursun amacı gelişmiş ios programlama konularının incelenmesidir. Web servisleri, multithreading, gelişmiş veritabanı uygulamaları, broadcast mantığı ve harita servislerinin incelenmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kursun amacı gelişmiş ios programlama konularının incelenmesidir. Web servisleri, multithreading, gelişmiş veritabanı uygulamaları, broadcast mantığı ve harita servislerinin incelenmesidir. |
Web Servislerinin Kullanımı Web Servislerinin geliştirilmiş kullanımı NSTimer ve Türevleri Multithreading tanımı Multithreading ileri seviye Async Calls Animasyonlar Mapkit ile Yerel servisler Gesture Recognition IOS Dosya Sistemi ve diğer uygulamalarla etkileşimi Medya Facebook & Twitter Etkileşimi Anlık Bildirimler ile APNS and Lokal Bildirimler IOS Uygulama yayınlanması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Web servislerinin kullanımı incelenecektir. | COOP 4425 Mobil Isletim Sistemleri & Uygulamalari (Temel IOS programlama kursu) |
2) | Web servislerinin gelişmiş kullanımı incelenecektir. | |
3) | NSTimer ve türevleri incelenecektir. | |
4) | Multithreading (Çok kanallı Programlama) incelenecektir. | |
5) | Ileri seviye çok kanallı programlama incelenecektir. | |
6) | Asenkron çağrım incelencektir. | |
7) | Animasyon olusturma incelenecektir. | |
8) | Lokal servisler ile Mapkit konusu incelenecektir. | |
9) | Isaret tanıma incelenecektir. | |
10) | IOS Dosya Sistemi ve diger uygulamalarla etkilesimi incelenecektir. | |
11) | Yerel Bildirimler incelenecetir. | |
12) | Facebook & Twitter gibi ozel uygulamalarin entegre duzenlenmesinin incelenmesi. | |
13) | APNS ile Push Bildirimleri ve Lokal Bildirimler incelenecektir. | |
14) | IOS Uygulamasının dagıtımı, magazada yayımlanması incelenecektir. |
Ders Notları / Kitaplar: | iOS 5 Programming Cookbook: Solutions & Examples for iPhone, iPad, and iPod touch Apps Vandad Nahavandipoor 2012 ISBN:978-1449311438 |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 5 | % 20 |
Ödev | 5 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 8 | 2 | 16 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 3 |