AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4426 | Wissen - IOS Cihazlar için Gelişmiş Uygulama Geliştirme | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Kursun amacı gelişmiş ios programlama konularının incelenmesidir. Web servisleri, multithreading, gelişmiş veritabanı uygulamaları, broadcast mantığı ve harita servislerinin incelenmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kursun amacı gelişmiş ios programlama konularının incelenmesidir. Web servisleri, multithreading, gelişmiş veritabanı uygulamaları, broadcast mantığı ve harita servislerinin incelenmesidir. |
Web Servislerinin Kullanımı Web Servislerinin geliştirilmiş kullanımı NSTimer ve Türevleri Multithreading tanımı Multithreading ileri seviye Async Calls Animasyonlar Mapkit ile Yerel servisler Gesture Recognition IOS Dosya Sistemi ve diğer uygulamalarla etkileşimi Medya Facebook & Twitter Etkileşimi Anlık Bildirimler ile APNS and Lokal Bildirimler IOS Uygulama yayınlanması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Web servislerinin kullanımı incelenecektir. | COOP 4425 Mobil Isletim Sistemleri & Uygulamalari (Temel IOS programlama kursu) |
2) | Web servislerinin gelişmiş kullanımı incelenecektir. | |
3) | NSTimer ve türevleri incelenecektir. | |
4) | Multithreading (Çok kanallı Programlama) incelenecektir. | |
5) | Ileri seviye çok kanallı programlama incelenecektir. | |
6) | Asenkron çağrım incelencektir. | |
7) | Animasyon olusturma incelenecektir. | |
8) | Lokal servisler ile Mapkit konusu incelenecektir. | |
9) | Isaret tanıma incelenecektir. | |
10) | IOS Dosya Sistemi ve diger uygulamalarla etkilesimi incelenecektir. | |
11) | Yerel Bildirimler incelenecetir. | |
12) | Facebook & Twitter gibi ozel uygulamalarin entegre duzenlenmesinin incelenmesi. | |
13) | APNS ile Push Bildirimleri ve Lokal Bildirimler incelenecektir. | |
14) | IOS Uygulamasının dagıtımı, magazada yayımlanması incelenecektir. |
Ders Notları / Kitaplar: | iOS 5 Programming Cookbook: Solutions & Examples for iPhone, iPad, and iPod touch Apps Vandad Nahavandipoor 2012 ISBN:978-1449311438 |
Diğer Kaynaklar: | yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 5 | % 20 |
Ödev | 5 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 8 | 2 | 16 |
Ödevler | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |