AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4448 | Nebim V3 ERP ile ERP Sistemleri Geliştirme | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ADEM KARAHOCA |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders perakende piyasa lavramlarına dair kurumsal kaynak planlama uygulamalarının temel teori ve terminolojilerini öğrencilerine tanıtmayı amaçlar. Özellikle Nebim v3 ERP SDK uygulama geliştirme arayüzü ile güçlendirilerek tasarlanan ihtiyaca yönelik envanter yönetimi, depolama yönetimi, perakende müşterü hizmetleri yönetimi, indirim ve kampanya yönetimi, lojistik, finans, muhasebe, insan kaynakları ve ödeme sistemlerine vurgu yapar. Bu ders öğrencileri ileri düzeydeki Nebim V3 eğitimi ile sunulan kaynaklarla iş hayatının yazılım geliştirme ve ERP uygulama alanlarına hazırlamayı hedefler. Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, Nebim V3 kullanıcı eğitim sertifikasını almaya hak kazanacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, 1. Sektörün ERP yazılımları ihtiyaçlarını tanımlayabilir. 2. Temel sektörel kavramları tanımlayabilir. 3. Nebim V3 ERP programını etkin bir şekilde kullanabilir. 4. Aşağıdaki alanlarda Nebim V3 ERP SDK API'leri ihtiyaca yönelik ugulamalar geliştirebilirler: - Proje Yönetimi - Satın Almak - Satış Ve Pazarlar - Lojistik - Finans ve Muhasebe - İnsan kaynakları ve maaşlandırma - Perakende satış ve mağaza yönetimi |
Perakende piyasasına genel bakış Endüstri bazlı ERP yapısı Nebim V3 ürün yönetimi Nebim V3 Satış ve pazarlama Nebim V3 Satın alma, tedarik ve depo yönetimi Nebim V3 Mağaza Nebim V3 İktisat ve Muhasebe Nebim V3 İnsan kaynakları ve ödeme ERP sistemler ile İş zekası entegrasyonu, bütçelendirme, planlama ve öngörme İleri sorgulama kavramları ERP sistemlerini sorgulama için sorgu/rapor tasarımı Rapor tasarımı Kontrol panosu geliştirme ve analitik iş zekası uygulamaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Perakende piyasasına genel bakış | |
2) | Endüstri bazlı ERP yapısı | |
3) | Nebim V3 ürün yönetimi | |
4) | Nebim V3 Satış ve pazarlama | |
5) | Nebim V3 Satın alma, tedarik ve depo yönetimi | |
6) | Nebim V3 Mağaza | |
7) | Nebim V3 İktisat ve Muhasebe | |
8) | Nebim V3 İnsan kaynakları ve ödeme sistemi | |
9) | ERP sistemler ile İş zekası entegrasyonu, bütçelendirme, planlama ve öngörme | |
10) | İleri sorgulama kavramları | |
11) | ERP sistemlerini sorgulama için sorgu/rapor tasarımı | |
12) | Rapor tasarımı | |
13) | Kontrol panosu geliştirme ve perakende analitik iş zekası uygulamaları | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Materials including retail concepts, Nebim V3 ERP related articles and lecture notes will be submitted internally. |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 10 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |