REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4451 Wissen - Bulut Programları ve Uygulamaları Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ECE GELAL SOYAK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi CEMAL OKAN ŞAKAR
Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN
Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bulut Bilisim bilgisayar sistemlerinin gelişmesiyle her uygulamanın ve verinin her bir istemciye istedigi zaman ve istedigi yerden ulasmasını sağlayan yeni bir alan. Bu kursta bulut bilişim ve teknolojilerinin temellerinin öğretilmesi amaclaniyor.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Kurs sonunda ogrenciler bulut bilisim konseptini ve temellerini ogrenmis olacaklar.

Dersin İçeriği

Bulut Bilisim Tanımı
Yazılım Servisi
Platform Servisi
Altyapı Servisi
Bulut üzerinde veri yönetimi
Bulut üzerinde paylaşım
Sanallaştırma
Bulut Güvenliği
Bulut üzerinde veri kurtarma ve sistem devamlılığı
Servis Odaklı Mimari
Bulut yönetimi
Bulut üzerinde mobil erişim
Bulut Bilişimin geliştirilmesi ve ekonomiye katkısı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bulut Bilisime Giris. Bulut Bilisim tanıtımı ve konseptleri incelelenecektir.
2) Servis olarak yazılım ortamı tanıtılacaktır.
3) Servis olarak platform ortamı tanıtılacaktır.
4) Servis olarak Altyapı ortamı tanıtılacaktır.
5) IdaaS kavramına yönelik hizmet sağlayıcıları tanıtılacaktır.
6) Bulut uzerinde veri depolama tanıtılacaktır.
7) Bulut içerisinde yazılım,veri depolama ve servislerin paylasımı ve paylasim araclari incelenecektir.
8) Sanallastırma incelenecektir.
9) Bulut Bilisimde güvenlik incelenecektir.
10) Bulut uzerinde veri kurtarma incelenecektir.
11) Servis Odakli Mimari tanıtılacaktır.
12) Bulut yönetimi incelenecetir.
13) Mobil network ve bulut ile network üzerinde etkisi ve mobil kullanıcılar icin yararlari incelenecektir.
14) Bulut Bilişimin Geliştirilmesi ve Ekonomi üzerinde etkileri incelenecektir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Cloud Computing,
Dr. Kris Jamsa 2012
ISBN-13: 978-1449647391
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 0
Laboratuar 15 % 20
Uygulama 5 % 0
Arazi Çalışması 5 % 10
Ödev 5 % 10
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Proje 1 20 20
Küçük Sınavlar 5 1 5
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 173

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2