AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4451 | Wissen - Bulut Programları ve Uygulamaları | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ECE GELAL SOYAK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi CEMAL OKAN ŞAKAR Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bulut Bilisim bilgisayar sistemlerinin gelişmesiyle her uygulamanın ve verinin her bir istemciye istedigi zaman ve istedigi yerden ulasmasını sağlayan yeni bir alan. Bu kursta bulut bilişim ve teknolojilerinin temellerinin öğretilmesi amaclaniyor. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kurs sonunda ogrenciler bulut bilisim konseptini ve temellerini ogrenmis olacaklar. |
Bulut Bilisim Tanımı Yazılım Servisi Platform Servisi Altyapı Servisi Bulut üzerinde veri yönetimi Bulut üzerinde paylaşım Sanallaştırma Bulut Güvenliği Bulut üzerinde veri kurtarma ve sistem devamlılığı Servis Odaklı Mimari Bulut yönetimi Bulut üzerinde mobil erişim Bulut Bilişimin geliştirilmesi ve ekonomiye katkısı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bulut Bilisime Giris. Bulut Bilisim tanıtımı ve konseptleri incelelenecektir. | |
2) | Servis olarak yazılım ortamı tanıtılacaktır. | |
3) | Servis olarak platform ortamı tanıtılacaktır. | |
4) | Servis olarak Altyapı ortamı tanıtılacaktır. | |
5) | IdaaS kavramına yönelik hizmet sağlayıcıları tanıtılacaktır. | |
6) | Bulut uzerinde veri depolama tanıtılacaktır. | |
7) | Bulut içerisinde yazılım,veri depolama ve servislerin paylasımı ve paylasim araclari incelenecektir. | |
8) | Sanallastırma incelenecektir. | |
9) | Bulut Bilisimde güvenlik incelenecektir. | |
10) | Bulut uzerinde veri kurtarma incelenecektir. | |
11) | Servis Odakli Mimari tanıtılacaktır. | |
12) | Bulut yönetimi incelenecetir. | |
13) | Mobil network ve bulut ile network üzerinde etkisi ve mobil kullanıcılar icin yararlari incelenecektir. | |
14) | Bulut Bilişimin Geliştirilmesi ve Ekonomi üzerinde etkileri incelenecektir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Cloud Computing, Dr. Kris Jamsa 2012 ISBN-13: 978-1449647391 |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 0 |
Laboratuar | 15 | % 20 |
Uygulama | 5 | % 0 |
Arazi Çalışması | 5 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 173 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |