AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV3644 Reklam ve Popüler Kültür Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste tüketim sosyolojisi ve reklam endüstrileri kapsamında popüler kültürün evrimi ortaya koyulacaktır. Öğrenciler tarihsel, eleştirel ve stratejik olarak farklı reklam söylemlerini karşılaştırmalı olarak inceleyecektir. Öğrenciler aynı zamanda reklamın ekonomik, toplumsal ve siyasi güçlerle olan ilişkisini keşfedecekler ve bu bağlamlarda çağdaş kültür içerisindeki farklı dinamikleri inceleme fırsatı bulacaklardır. Reklamın medya ekonomisi ve kapitalist kültür içerisindeki belirleyici işlevi bu derste reklamları üreten ve alımlayan kaynak ve hedefler açısından irdelenerek öğrencilerin reklamın hem ekonomik hem de yaratıcı güçlü ve etkili bir dinamik olarak nasıl çalıştığına dair farkındalıkları gelişecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız:
1. Reklamcılık ve pazarlama iletişimi ışığında tüketim kültürünü şekillendiren tarihsel, toplumsal ve ekonomik dinamikleri keşfedeceksiniz;
2. Reklamcılığa dair farklı bakış açılarını değerlendirerek bunların birbirleriyle olan ilişkilerini, etkileşimşerini değerlendirebileceksiniz;
3. Tüketim kültürü kuramı çerçevesinde reklamcılığın gelişim sürecini keşfedeceksiniz;
5.Biçim, göstergebilim ve ideolojik çerçeveler üzerinden reklamları analiz ederek farklı bir analitik/eleştirel bakış açısı geliştireceksiniz;
6. Fragmantasyon, segmentasyon ve farklılaştırma tekniklerinin özüne inerek reklam izleyicisinin nasıl yönlendirildiğini analiz edebileceksiniz;
7. Reklam ajanslarının işleyiş ve organizayonel yapısına dair ayrıntılı bilgi sahibi olacaksınız;
8. Yaratıcılık ve sanatın reklam üretimi aşamasındaki rollerine ilişkin bilgi sahibi olacaksınız;
9.Tüketim kültürünün farklı yönleri hakkında bilgi edinerek tüketicinin güçlenmesi, tüketici etkileşimi, yorumlayan tüketici ve tüketici direnişi gibi konularda derinlik kazanacaksınız;
10. Bir konuyu derinlemesine araştırıp, analiz yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilecek ve bunu sunma yetisi kazanacaksınız.

Dersin İçeriği

Reklamın medya ekonomisi ve kapitalist kültür içerisindeki belirleyici işlevi bu derste reklamları üreten ve alımlayan kaynak ve hedefler açısından irdelenerek öğrencilerin reklamın hem ekonomik hem de yaratıcı güçlü ve etkili bir dinamik olarak nasıl çalıştığına dair farkındalıkları gelişecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon
2) Neden reklam eğitimi? Toplumun ve tüketim kültürünün şekilllenmesinde reklamın rolünün genel olarak tartışılması
3) Reklam tarihi: Bağlamlar, dönüşümler ve süreklilik
4) Reklam incelemesi: Biçim, göstergebilim ve ideoloji
5) Reklam, kapitalizm ve ideoloji Tüketim kültürü ve büyülü system Kapitalizmin pazarlanması
6) Reklam metaları ve meta fetişizmi Metanın yaşam döngüsü
7) Ara Sınav
8) Satılığa çıkarılmış izleyiciler: Rakamsallaştırma, segmentasyon ve kişiselleştirme Gösterişçi tüketim Nişleştirmeden kişiselleştirmeye doğru
9) Reklam ajansları: Organizasyon, ajans ve içsel çelişkiler Bir kaos biçimi olarak ajansçılık
10) Sanat olarak reklam: Yaratıcılıktan eleştirelliğe Dünyayı değiştiren reklamcılık Sanat olarak reklamın sıkıntıları
11) Sözlü Ödev Sunumları
12) Güçlenen tüketici: Etkileşim, yorum ve direniş Tüketici reklamdan ne alıyor? Online olarak etkin tüketici Reklam karşıtı aktivizm
13) Reklamın politikası: Kapitalizm, direniş ve liberalizm Reklamın gücü
14) Konu tekrarları ve finale yönelik genel tartışmalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Nicholas Holm, Advertising and Consumer Society: A critical Introduction (2017), Palgrave,London.


Diğer Kaynaklar: Other required readings will be uploaded to students via Itslearning.
Diğer gerekli okumalar Itslearning üzerinden yüklenecektir.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. 2
2) AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. 2
3) AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. 3
4) Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. 2
5) Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. 1
6) AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. 1
7) Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. 2
8) AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. 2
9) AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. 2
10) AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. 2
11) AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. 2
12) Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. 3