HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4314 | Grandcarre Kurumsal İletişim ve Etkinlik | Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BURCU EKER AKGÖZ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. BURCU EKER AKGÖZ Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders uygulamaya yönelik operasyon, koordinasyon, yönetim ve özel etkinliklerde tecrübe sağlar. Öğrenciler,dünya çapında bir etkinik planlama ve yürütmede, yönetim becerilerini ve tecrübelerini geliştireceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrenciler etkinlik stratejilerini nasıl formüle edebileceklerini öğrenecekler. 2) Öğrenciler küçük ya da büyük etkinliklerin üstesinden nasıl gelebileceklerini öğrenecekler. 3) Öğrenciler acil durumların nasıl üstesinden gelebileceğini ve çözümlerini öğreneceklerdir. 4) Öğrenciler etkinlik düzenlemede ve fon kaynaklarını nasıl bütçeleyeceklerini öğrenecekler. 5) Öğrenciler üretkenlik için bir ekip çalışmasında nasıl çalışılacağını öğrenecekler. (farklı tip etkinliklerde) 6) Öğrenciler etkinliklerdeki riskleri analiz edebilecekler ve yönetebileceklerdir. |
Sektör örnekleri üzerinden etkinlik hazırlama anlatılarak, her öğrencinin iş dünyasının beklenti ve ihtiyacına yönelik etkinlik hazırlaması sağlanacaktır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Etkinlik yönetimine giriş ve aktivasyon | |
2) | Etkinlik planlama, takım yönetme, takım lideri / Örnekler | |
3) | etkinlik yönetiminde kültürel farkların önemi / Örnekler | |
4) | Etkinlik emniyeti ve güvenliği / Örnekler | |
5) | Stratejik etkinlik yönetimi / Sektör örnekleri | |
6) | Özel etkinlikler, araştırma ve planlama. Tür ve kategorileri (spor, konferans...) /Sektör örnekleri | |
7) | Etkinlik yasaları, lisans, etik boyu, sözleşmeler / Örnekler | |
8) | Etkinlik yönetiminde teknoloji kullanımı / Örnekler | |
9) | Sponsorluk yönetimi ve gelir elde etme/Sektör Örnekleri | |
10) | Etkinlik bütçelemesi /Örnekler | |
11) | Etkinlik yönetiminde başarılı örneklerin sunumu /Sektör Örnekleri | |
12) | Grandcarre İletişim Ajansına gezi | |
13) | Risk yönetimi / Sektör Örnekleri | |
14) | Etkinlik yönetiminde başarılı örneklerin sunumu / Sektör Örnekleri |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 69 |
Proje | 1 | 10 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |