FTV4968 Making of a Movie A to ZBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV4968 A'dan Z'ye Film Yapımı Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ARYA SU ALTIOKLAR
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ARYA SU ALTIOKLAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere film prodüksiyonunun her aşamasını uygulamalı bir şekilde öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Film prodüksiyonuna ait terimleri tanır
2. Senaryo yazabilir
3. Preprodüksiyon, çekim ve postprodüksiyon aşamalarında çalışabilir
4. Film prodüksiyonunda gerekli malzemenin ve dijital programları kullanabilir
5. Genel olarak film prodüksiyonuna ve kendi eserine karşı kritik bir bakış açısı kazanır

Dersin İçeriği

Öğrenciler her aşaması kendi ellerinden çıkmış bir kısa metrajlı filmin prodüksiyonunu yapacaklardır. Preprodüksiyona geçilmeden önce örnek bir senaryo ve bağıntılı ödevler üzerinden gerekli teknikler öğretilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Film yapımının aşamaları: Preprodüksiyon, prodüksiyon, postprodüksiyon Preprodüksiyon: Senaryoyu geliştirme, film ekibini seçme, prodüksiyon dizaynı, oyunculuk tarzı, kurgu yapısı, oyuncu seçme, kontratlar, halkla ilişkiler, finansal yapı, çekim takvimi Prodüksiyon: Çekim, sahneler, kayıt, kamera açıları, hareketler, lensler, ışıklandırma, vinçler, özel efektler Postprodüksiyon: Kurgu, ses dizaynı, ses efektleri, film müziği, premix, final mix, dijital grafik görüntüleme, görsel efektler, renk düzeltme, baskı Ödev 1: Bir senaryo okuma
2) Senaryo: Fikir, hikaye, senaryo Fikir: İlk ödevde verilen senaryo üzerinden fikir, yönlendirici fikir ve "logline" terimlerinin açıklanması Hikaye: İlk ödevde verilen senaryo üzerinden başlatıcı olay, dönüm noktaları, doruk noktası, çözüm ve sonuç terimlerinin açıklanması Senaryo: İlk ödevde verilen senaryo üzerinden sinopsis, tretman ve senaryo terimlerinin açıklanması Ödev 2: Önceden belirlenmiş bir senaryoda karakter analizi Ödev 1: Bir senaryo okuma
3) Karakter: Ödev 2'nin eleştirisi, karakterin hikayesi, karakterin gelişimi Ödev 2'nin eleştirisi: Ödev 2'nin analizi ve soru-cevap Karakterin hikayesi: Kimin hikayesi? İç ve dış çatışmalar? Karakterin gelişimi: Sosyal altyapı, psikolojik analiz, kişilik, burç, baskı altında yapılan seçimler Ödev 3: Önceden belirlenmiş bir hikaye ve karakterle senaryo yazma Ödev 2: Önceden belirlenmiş bir senaryoda karakter analizi
4) Senaryo yazımı: Ödev 3'ün eleştirisi, yönlendirici fikir & son, sinopsis Ödev 3'ün eleştirisi: Öğrencilerin senaryolarının analizi ve soru-cevap Yönlendirici fikir & son: "logline"ın önemi, yönlendirici fikir ve hikayenin sonu üzerindeki etkisi Sinopsis: Sinopsisin sınıfta öğrencilerle beraber başlatıcı olay, dönüm noktaları, çatışmalar, doruk noktası, çözüm ve sonuç eklenerek tekrar yazılması Ödev 4: Tretmanın tekrar yazımı Ödev 3: Önceden belirlenmiş bir hikaye ve karakterle senaryo yazma
5) Senaryonun gelişimi: Ödev 4'ün eleştirisi, tretman, karakterin gelişimi Ödev 4'ün eleştirisi: Öğrencilerin tretmanlarının analizi ve soru-cevap Tretman: Tretmanın sınıfta öğrencilerle beraber başlatıcı olay, dönüm noktaları, çatışmalar, doruk noktası, çözüm ve sonuç eklenerek tekrar yazılması Karakterin gelişimi: Karakterin sosyal altyapı, psikolojik analiz, kişilik, burç, baskı altında yaptığı seçimlerin tretmanın tekrar yazımına etkileri Ödev 5: Senaryonun tekrar yazımı Ödev 4: Tretmanın tekrar yazımı
6) Tarz: Ödev 5'in eleştirisi, işitsel görsel tarz, oyunculuk tarzı & rol dağıtımı Ödev 5'in eleştirisi: Soru-cevap ve öğrencilerin senaryolarının analizi, en iyisinin seçilmesi İşitsel görsel tarz: Ses ambiyansı, ses kaydı, ses efektleri, müzik, kamera açıları, lensler, hareketler, ışıklandırma, renkler, prodüksiyon tasarımı, set dekorasyonu, kostümler, makyaj, özel efektler, dijital grafikler vb. Oyunculuk tarzı & rol dağıtımı: Klasik, komedi, drama, grotesk, metot, minimalist, aşırı oyunculuk vb., doğru kişiyi bulmak için seçmeler Ödev 6: Film ekibinin tanımlanması, görevlerin öğrenciler arasında dağıtılması ve preprodüksiyona başlangıç Ödev 5: Senaryonun tekrar yazımı
7) Preprodüksiyon: Ödev 6'nın eleştirisi, "storyboard", çekim takvimi Ödev 6'nın eleştirisi: Prodüksiyon için gerekli olan her şeyin iyi yapılıp yapılmadığının kontrolü "Storyboard": "Storyboard" nasıl hazırlanır, sahnenin çekimlere bölünmesi Çekim takvimi: Çekim takvimi nasıl hazırlanır Ödev 6: Film ekibinin tanımlanması, görevlerin öğrenciler arasında dağıtılması ve preprodüksyona başlangıç
8) Çekim: Çekim, çekim, çekim Çekim: Setin hazırlanması: prodüksiyon tasarımı, dekorasyon, kostümler, makyaj, ışıklandırma, kamera pozisyonu, lensler, hareketler, vinçler, araçlar Çekim: Oyuncuların hazırlanması: Prova, kostümler, makyaj Çekim: Bir sonra çekilecek sahne için hazırlık
9) Çekim: Çekim, çekim, çekim Çekim: Setin hazırlanması: prodüksiyon tasarımı, dekorasyon, kostümler, makyaj, ışıklandırma, kamera pozisyonu, lensler, hareketler, vinçler, araçlar Çekim: Oyuncuların hazırlanması: Prova, kostümler, makyaj Çekim: Bir sonra çekilecek sahne için hazırlık
10) Postprodüksiyon: Kurgu, kurgu, kurgu Kurgu: İşitsel görsel kurgu Kurgu: Dijital grafiklerin yaratılması ve kurgulanması Kurgu: Dramatik yapı
11) Postprodüksiyon: Kurgu, kurgu, kurgu Kurgu: İşitsel görsel kurgu Kurgu: Dijital grafiklerin yaratılması ve kurgulanması Kurgu: Dramatik yapı
12) Postprodüksiyon: Revizyon, ses tasarımı, final miks & son kopya Revizyon: Görüntülere son bir bakış Ses tasarımı: Diyalog, ses efektleri, ambiyans, ses kanalları Final miks & son kopya: Son adımlar
13) Postprodüksiyon: Revizyon, ses tasarımı, final miks & son kopya Revizyon: Görüntülere son bir bakış Ses tasarımı: Diyalog, ses efektleri, ambiyans, ses kanalları Final miks & son kopya: Son adımlar
14) Film gösterimi: Ürünün izlenmesi, ürünün eleştirisi, yönlendirme Ürünün izlenmesi: Bebeğe dokunmak Ürünün eleştirisi: Önce özeleştiri Yönlendirme: Öğrencilerin notlandırılması ve vasıflarına ve davranışlarına göre yönlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok - none
Diğer Kaynaklar: yok - none

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Uygulama 3 % 15
Ödev 6 % 30
Projeler 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 3 5 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Proje 1 15 15
Ödevler 6 3 18
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.