ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3114 | Medya Ekonomisi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Medya Ekonomisi dersi, öğrencilere medya endüstrisindeki ekonomik yapıları kapsamlı bir şekilde anlama olanağı sunmayı amaçlamaktadır. Ekonomik modeller, çeşitli piyasa dinamikleri ve düzenleyici politikaların analizi yoluyla öğrenciler, siyasi ve ekonomik faktörlerin medya üretimi, dağıtımı ve tüketimini nasıl etkilediğine dair eleştirel bir perspektif geliştirecek ve medya özgürlüğüne ve demokrasiye katkıda bulunan bağımsız, etik ve sürdürülebilir medya modellerini öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenciler: 1. Medya ekonomisi, piyasa yapıları, alternatif medya ve üretim ilişkileriyle ilgili temel terim ve teorileri tanımlayabilecektir. 2. Platformlar ve düzenlemeler gibi farklı faktörlerin medya manzarasını nasıl şekillendirdiğini ve editoryal bağımsızlığı nasıl etkilediğini açıklayabilecektir. 3. İnternetin, izleyici emeğinin ve platformların medya özgürlüğü ve uzun vadeli sürdürülebilirliği açısından ekonomi politik etkilerini değerlendirebilecektir. 4. Reklam temelli ve kamu yararı odaklı medya iş modellerinin etik ve finansal ikilemlerini tartışarak alternatif ve bağımsız medya girişimlerinin karşılaştığı ekonomik zorlukları eleştirel bir şekilde değerlendirebilecektir. 5. Kamu yararı hedeflerini, sürdürülebilir gelir modellerini ve bağımsız editoryal politikayı içeren yeni bir medya girişimi için bir iş planı geliştirebilecektir. |
Bu ders aynı zamanda reklamcılığın, izleyici metalaştırmasının ve dijital emeğin medyanın sürdürülebilirliği üzerindeki etkisini inceleyecek ve alternatif medyanın yükselişini keşfedecektir. Bu nedenle, toplulukları ve temsil edilmeyen sesleri güçlendiren alternatif medya ekosistemlerini teşvik ederek medya girişimciliğini ve yeniliğini desteklemeyi hedeflemektedir. Bunu başarmak için ders, öğrencileri teorik öğrenmeyi gerçek dünya uygulamalarına aktarmaya ve yaratıcı bir medya iş planı geliştirip sunmaya davet etmektedir. Dersin Öğretme Yöntemi; Tartışma, Vaka Çalışması, Ödev, Proje Hazırlama, Bireysel ve Grup Çalışması içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve dersin tanıtımı | |
2) | Medya ekonomisi nedir ve neden önemlidir? | |
3) | Kitle medyasının ekonomi politik yapısını anlamak | |
4) | İnternet ve dijital devrim | |
5) | Bağımsız ve alternatif medyanın yükselişi | |
6) | Platform ekonomisi ve kapitalizm | |
7) | Dijital emek ve izleyicinin metalaşması | |
8) | Dijital medyayı regüle etmek | |
9) | Ara sınav | |
10) | Medya sektöründe sürdürülebilir gelir modellerini keşfetme | |
11) | Değişen gazetecilik: Yurttaş gazeteciliğinden influencer gazetecilere | |
12) | Dijital medyada iş güvencesizliği ve bağımsızlık | |
13) | Final projesi sunumları | |
14) | Final projesi sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | To be made available by instructor... |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 124 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve Enerji Sistemleri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık Enerji Sistemleri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık Enerji Sistemleri Mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Enerji Sistemleri Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olma. | |
11) | Enerji Sistemleri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olma. |