LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3114 | Medya Ekonomisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Medya Ekonomisi dersi, öğrencilere medya endüstrisindeki ekonomik yapıları kapsamlı bir şekilde anlama olanağı sunmayı amaçlamaktadır. Ekonomik modeller, çeşitli piyasa dinamikleri ve düzenleyici politikaların analizi yoluyla öğrenciler, siyasi ve ekonomik faktörlerin medya üretimi, dağıtımı ve tüketimini nasıl etkilediğine dair eleştirel bir perspektif geliştirecek ve medya özgürlüğüne ve demokrasiye katkıda bulunan bağımsız, etik ve sürdürülebilir medya modellerini öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenciler: 1. Medya ekonomisi, piyasa yapıları, alternatif medya ve üretim ilişkileriyle ilgili temel terim ve teorileri tanımlayabilecektir. 2. Platformlar ve düzenlemeler gibi farklı faktörlerin medya manzarasını nasıl şekillendirdiğini ve editoryal bağımsızlığı nasıl etkilediğini açıklayabilecektir. 3. İnternetin, izleyici emeğinin ve platformların medya özgürlüğü ve uzun vadeli sürdürülebilirliği açısından ekonomi politik etkilerini değerlendirebilecektir. 4. Reklam temelli ve kamu yararı odaklı medya iş modellerinin etik ve finansal ikilemlerini tartışarak alternatif ve bağımsız medya girişimlerinin karşılaştığı ekonomik zorlukları eleştirel bir şekilde değerlendirebilecektir. 5. Kamu yararı hedeflerini, sürdürülebilir gelir modellerini ve bağımsız editoryal politikayı içeren yeni bir medya girişimi için bir iş planı geliştirebilecektir. |
Bu ders aynı zamanda reklamcılığın, izleyici metalaştırmasının ve dijital emeğin medyanın sürdürülebilirliği üzerindeki etkisini inceleyecek ve alternatif medyanın yükselişini keşfedecektir. Bu nedenle, toplulukları ve temsil edilmeyen sesleri güçlendiren alternatif medya ekosistemlerini teşvik ederek medya girişimciliğini ve yeniliğini desteklemeyi hedeflemektedir. Bunu başarmak için ders, öğrencileri teorik öğrenmeyi gerçek dünya uygulamalarına aktarmaya ve yaratıcı bir medya iş planı geliştirip sunmaya davet etmektedir. Dersin Öğretme Yöntemi; Tartışma, Vaka Çalışması, Ödev, Proje Hazırlama, Bireysel ve Grup Çalışması içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve dersin tanıtımı | |
2) | Medya ekonomisi nedir ve neden önemlidir? | |
3) | Kitle medyasının ekonomi politik yapısını anlamak | |
4) | İnternet ve dijital devrim | |
5) | Bağımsız ve alternatif medyanın yükselişi | |
6) | Platform ekonomisi ve kapitalizm | |
7) | Dijital emek ve izleyicinin metalaşması | |
8) | Dijital medyayı regüle etmek | |
9) | Ara sınav | |
10) | Medya sektöründe sürdürülebilir gelir modellerini keşfetme | |
11) | Değişen gazetecilik: Yurttaş gazeteciliğinden influencer gazetecilere | |
12) | Dijital medyada iş güvencesizliği ve bağımsızlık | |
13) | Final projesi sunumları | |
14) | Final projesi sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | To be made available by instructor... |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 124 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |