LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3114 Medya Ekonomisi Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Medya Ekonomisi dersi, öğrencilere medya endüstrisindeki ekonomik yapıları kapsamlı bir şekilde anlama olanağı sunmayı amaçlamaktadır. Ekonomik modeller, çeşitli piyasa dinamikleri ve düzenleyici politikaların analizi yoluyla öğrenciler, siyasi ve ekonomik faktörlerin medya üretimi, dağıtımı ve tüketimini nasıl etkilediğine dair eleştirel bir perspektif geliştirecek ve medya özgürlüğüne ve demokrasiye katkıda bulunan bağımsız, etik ve sürdürülebilir medya modellerini öğreneceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi alan öğrenciler:

1. Medya ekonomisi, piyasa yapıları, alternatif medya ve üretim ilişkileriyle ilgili temel terim ve teorileri tanımlayabilecektir.
2. Platformlar ve düzenlemeler gibi farklı faktörlerin medya manzarasını nasıl şekillendirdiğini ve editoryal bağımsızlığı nasıl etkilediğini açıklayabilecektir.
3. İnternetin, izleyici emeğinin ve platformların medya özgürlüğü ve uzun vadeli sürdürülebilirliği açısından ekonomi politik etkilerini değerlendirebilecektir.
4. Reklam temelli ve kamu yararı odaklı medya iş modellerinin etik ve finansal ikilemlerini tartışarak alternatif ve bağımsız medya girişimlerinin karşılaştığı ekonomik zorlukları eleştirel bir şekilde değerlendirebilecektir.
5. Kamu yararı hedeflerini, sürdürülebilir gelir modellerini ve bağımsız editoryal politikayı içeren yeni bir medya girişimi için bir iş planı geliştirebilecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders aynı zamanda reklamcılığın, izleyici metalaştırmasının ve dijital emeğin medyanın sürdürülebilirliği üzerindeki etkisini inceleyecek ve alternatif medyanın yükselişini keşfedecektir. Bu nedenle, toplulukları ve temsil edilmeyen sesleri güçlendiren alternatif medya ekosistemlerini teşvik ederek medya girişimciliğini ve yeniliğini desteklemeyi hedeflemektedir. Bunu başarmak için ders, öğrencileri teorik öğrenmeyi gerçek dünya uygulamalarına aktarmaya ve yaratıcı bir medya iş planı geliştirip sunmaya davet etmektedir.

Dersin Öğretme Yöntemi; Tartışma, Vaka Çalışması, Ödev, Proje Hazırlama, Bireysel ve Grup Çalışması içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve dersin tanıtımı
2) Medya ekonomisi nedir ve neden önemlidir?
3) Kitle medyasının ekonomi politik yapısını anlamak
4) İnternet ve dijital devrim
5) Bağımsız ve alternatif medyanın yükselişi
6) Platform ekonomisi ve kapitalizm
7) Dijital emek ve izleyicinin metalaşması
8) Dijital medyayı regüle etmek
9) Ara sınav
10) Medya sektöründe sürdürülebilir gelir modellerini keşfetme
11) Değişen gazetecilik: Yurttaş gazeteciliğinden influencer gazetecilere
12) Dijital medyada iş güvencesizliği ve bağımsızlık
13) Final projesi sunumları
14) Final projesi sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: To be made available by instructor...
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 15
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Proje 1 20 20
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak.
4) Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak.
5) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
6) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
8) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
9) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
11) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak