ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV4966 Sinema ve Dramaturji II Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı sinemada özdeşleşme kavramını keşfetmek, farklı sinema perspektiflerinden üretilen estetik değerleri tartışmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Dramaturjik perspektif kazanır
2. Özdeşleşme ve izleyici ilişkisini irdeleyebilir
3. Bakış ve film estetiği tartışmalarına hakim olur
4. Özdeşleşme ve politika kavramlarını ilişkilendirebilir.

Dersin İçeriği

Bakış açısı ve özdeşleşme kavramları Aristotle'dan başlayarak, Brecht, Lacan ve Mulvey üzerinden tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Özdeşleşme teroileri, genel giriş
2) Özdeşleşme kavramını filmler üzerinden tartışmak Aşağıdaki filmleri izlemek - Play it again, Sam - Being John Malkovich - Hayallerim Aşkım ve Sen
3) Özdeşleşme kavramı ve Aristotle, katharsis kavramına giriş
4) Temsil ve Özdeşleşme kavramlarını Melodram janrı üzerinden tarışmak
5) Özdeşleşme süreci ve melodram konusuna devam etmek. Dougles Sirk'in Imıtaton of Life filmi üzerinden analizler yapmak
6) Lacan'ın ayna evresi kuramı üzerinde Metz'i keşfetmek Metz ve Lacan üzerine okumalar
7) Bir film üzerinden özdeşleşme kavramını etraflıca tartışmak
8) Alienation and Brechtian aesthetics
9) Brecht'in Godard'a etkileri Film İzleme: Godard'dan Le Mepris
10) Sinemada Brecht'in etkileri Lars von Trier'in Dogville filmini izlemek
11) Sinemada erkek bakışı ve özdeşleşme, Laura Mulvey okumaları Hitchcock'tan Karşı pencere filminin izlenmesi
12) Özdeşleşme ve kuir sinema Almadovar'dan Annem Hakkında Herşey'in izlenmesi
13) Hibrid kimlikler, özdeşleşme ve aksanlı sinema
14) Filmler üzerinden genel tartışma ve analizler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. An Accented Cinema, Naficy, 2001
2. Bertolt Brecht, Lellis, 1982Brecht'i Anlamak, Benjamin, 2004
3. Melodram ve Anlam, Klinger, 1994
4. Film theories, A. Dudley, 2000
5. Poetica, Aristoteles, 2011
6. Visual Pleasure and Narrative Cinema, Mulvey
7. Narration in Fiction Film, Bordwell, 1985

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 5 40
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek