Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Özdeşleşme teroileri, genel giriş |
|
2) |
Özdeşleşme kavramını filmler üzerinden tartışmak |
Aşağıdaki filmleri izlemek
- Play it again, Sam
- Being John Malkovich
- Hayallerim Aşkım ve Sen |
3) |
Özdeşleşme kavramı ve Aristotle, katharsis kavramına giriş |
|
4) |
Temsil ve Özdeşleşme kavramlarını Melodram janrı üzerinden tarışmak |
|
5) |
Özdeşleşme süreci ve melodram konusuna devam etmek. Dougles Sirk'in Imıtaton of Life filmi üzerinden analizler yapmak |
|
6) |
Lacan'ın ayna evresi kuramı üzerinde Metz'i keşfetmek |
Metz ve Lacan üzerine okumalar |
7) |
Bir film üzerinden özdeşleşme kavramını etraflıca tartışmak |
|
8) |
Alienation and Brechtian aesthetics |
|
9) |
Brecht'in Godard'a etkileri |
Film İzleme: Godard'dan Le Mepris |
10) |
Sinemada Brecht'in etkileri |
Lars von Trier'in Dogville filmini izlemek |
11) |
Sinemada erkek bakışı ve özdeşleşme, Laura Mulvey okumaları |
Hitchcock'tan Karşı pencere filminin izlenmesi |
12) |
Özdeşleşme ve kuir sinema |
Almadovar'dan Annem Hakkında Herşey'in izlenmesi |
13) |
Hibrid kimlikler, özdeşleşme ve aksanlı sinema |
|
14) |
Filmler üzerinden genel tartışma ve analizler |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak |
|
2) |
Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek |
|
3) |
Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek |
|
4) |
Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek |
|
5) |
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek |
|
6) |
Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması |
|
7) |
Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak |
|
8) |
Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek |
|
9) |
Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
|
10) |
Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak |
|
11) |
Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek |
|
12) |
Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |
|