LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV4966 | Sinema ve Dramaturji II | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı sinemada özdeşleşme kavramını keşfetmek, farklı sinema perspektiflerinden üretilen estetik değerleri tartışmak.Ayrıca, film dilinin, karakter gelişiminin ve dramatik gerilimin izleyici üzerindeki etkileri kapsamlı bir şekilde analiz edilerek, günümüz sinemasında anlatım stratejilerinin nasıl evrildiği de irdelenecektir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Dramaturjik perspektif kazanır 2. Özdeşleşme ve izleyici ilişkisini irdeleyebilir 3. Bakış ve film estetiği tartışmalarına hakim olur 4. Özdeşleşme ve politika kavramlarını ilişkilendirebilir. |
Bakış açısı ve özdeşleşme kavramları Aristotle'dan başlayarak, Brecht, Lacan ve Mulvey üzerinden tartışılacaktır. Bu derste, tartışmalar, vaka analizleri, seminerler ve grup çalışmaları aracılığıyla teori ile uygulama bütünleştirilirken, öğrencilerin performansı proje sunumları, yazılı ödevler ve aktif katılım değerlendirmeleriyle ölçülmektedir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Özdeşleşme teroileri, genel giriş | |
2) | Özdeşleşme kavramını filmler üzerinden tartışmak | Aşağıdaki filmleri izlemek - Play it again, Sam - Being John Malkovich - Hayallerim Aşkım ve Sen |
3) | Özdeşleşme kavramı ve Aristotle, katharsis kavramına giriş | |
4) | Temsil ve Özdeşleşme kavramlarını Melodram janrı üzerinden tarışmak | |
5) | Özdeşleşme süreci ve melodram konusuna devam etmek. Dougles Sirk'in Imıtaton of Life filmi üzerinden analizler yapmak | |
6) | Lacan'ın ayna evresi kuramı üzerinde Metz'i keşfetmek | Metz ve Lacan üzerine okumalar |
7) | Bir film üzerinden özdeşleşme kavramını etraflıca tartışmak | |
8) | Alienation and Brechtian aesthetics | |
9) | Brecht'in Godard'a etkileri | Film İzleme: Godard'dan Le Mepris |
10) | Sinemada Brecht'in etkileri | Lars von Trier'in Dogville filmini izlemek |
11) | Sinemada erkek bakışı ve özdeşleşme, Laura Mulvey okumaları | Hitchcock'tan Karşı pencere filminin izlenmesi |
12) | Özdeşleşme ve kuir sinema | Almadovar'dan Annem Hakkında Herşey'in izlenmesi |
13) | Hibrid kimlikler, özdeşleşme ve aksanlı sinema | |
14) | Filmler üzerinden genel tartışma ve analizler |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. An Accented Cinema, Naficy, 2001 2. Bertolt Brecht, Lellis, 1982Brecht'i Anlamak, Benjamin, 2004 3. Melodram ve Anlam, Klinger, 1994 4. Film theories, A. Dudley, 2000 5. Poetica, Aristoteles, 2011 6. Visual Pleasure and Narrative Cinema, Mulvey 7. Narration in Fiction Film, Bordwell, 1985 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 5 | 40 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 127 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |