Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oyunculuk sanat mıdır? Oyuncunun ihtiyacı nedir? (Uygulama) |
|
2) |
Eric Morris tekniği ile oyunculuk. (Uygulama) |
|
3) |
Erir Morris tekniğinin amaçları ve uygulamaları. (Uygulama) |
|
4) |
Bir filmde en iyi "oyunculuğu" yaratmada yönetmen payı nedir? Kamera ve oyuncu arasındaki ilişki. (Uygulama) |
|
5) |
Oyunculukta yönetmenin payı nedir? (Uygulama) |
|
6) |
Bir oyuncunun psikolojisini anlamak. Bir oyuncu bir karakteri yaratmak. (Uygulama) |
|
7) |
Üretim öncesinde oyuncular arasında dengeli bir ilişki oluşturmak, çekim ve üetim sonrası (post-prodüksiyon) süreci. |
|
8) |
Bir yönetmen oyuncunun ihtiyaçları nedeniyle senaryoda bazı değişiklikler açabilir ya da oyuncuyu doğaçlama oynamasına izin verir mi? (Uygulama) |
|
9) |
Dizi ve filmlerdeki en iyi örnekleri oyunculuk performanslarını izleme. Performansları hakkında tartışmalar. |
|
10) |
Sahnelerde ve çekim performanslarında oyuncuların yönetilmesi/yönlendirilmesi. (Tüm öğrenciler tüm ders boyunca bir veya daha fazla sahne çekecekler. Bu çekimleri ve yönetmenlik becerileri sınav olarak değerlendirilecektir.) |
|
11) |
Sahnelerde ve performansları çekimlerinde oyuncuların yönetilmesi/yönlendirilmesi. |
|
12) |
Sahnelerde ve performansları çekimlerinde oyuncuların yönetilmesi/yönlendirilmesi. |
|
13) |
Sahnelerde ve performansları çekimlerinde oyuncuların yönetilmesi/yönlendirilmesi. |
|
14) |
Yönetmenler ve oyuncular üzerine tartışmalar. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
|
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
2 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
4 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
5 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
5 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
1 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
5 |
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
3 |
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
1 |
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
4 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
4 |