ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5965 | Sosyal Psikoloji | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HAKAN ASLAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. TUĞRUL ÖZKARACALAR Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR Dr. Öğr. Üyesi DORUK UYSAL İRAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu araştırmanın amacı öğrencilere sosyal psikolojinin temel kavramları ve uygulamaları hakkında genel bilgi vermektir. Bu derste sosyal psikolojinin temel kuramları ve araştırmaları ele alınacaktır. Sosyal psikoloji bilgisi hem kendinizi hem de çevrenizdeki sosyal dünyayı daha iyi anlayabilmenizve yorumlayabilmeniz için gereklidir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; "1. Psikolojinin teorik (örneğin bilişsel, sosyal psikoloji) ve uygulamalı alanlarını (örneğin sağlık psikolojisi) tanımak. " "2. Duyu ve algıyı tanımlamak, ve bu iki kavramı günlük kullanımda birbirinden ayırmak. " "3. Psikolojinin temel teorileri ve yaklaşımları hakkında bilgi edinmek(örneğin davranışsal, bilişsel). " "4. Öğrenme teorileri ve koşullanmanın temel prensipleri hakkında bilgi edinmek. " "5. Sosya psikolojideki temel kavramları öğrenmek. " "6. Bellek ve bellekle ilgili farklı yaklaşımlar hakkında bilgi edinmek. " "7. Motivasyonu tanımlamak ve motivasyon ile duygu hakkındaki temel yaklaşımları öğrenmek. " "8. Zeka ile ilgili farklı yaklaşımları öğrenmek. " "9. Kişilik ve bazı kişilik teorileri hakkında bilgi edinmek. " "10. Stres ve başa çıkmayı tartışmak ve bunların sağlıkla ilişkileri hakkında bilgi edinmek. " |
Bu araştırmanın amacı öğrencilere sosyal psikolojinin temel kavramları ve uygulamaları hakkında genel bilgi vermektir. Bu derste sosyal psikolojinin temel kuramları ve araştırmaları ele alınacaktır. Sosyal psikoloji bilgisi hem kendinizi hem de çevrenizdeki sosyal dünyayı daha iyi anlayabilmenizve yorumlayabilmeniz için gereklidir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı-Konuların ve ders içeriğinin paylaşılması | |
2) | Sosyal Psikoloji Kuramları ve Yöntemler | |
3) | İnsanlara ilişkin algılar: İzlenimler nasıl oluşur? | |
4) | Sosyal Biliş:Sosyal Dünyayı Anlamlandırma | |
5) | Tutumlar ve Tutum Değiştirme | |
6) | altı sigma, kıyaslama, temel yetenek | |
7) | Önyargı | |
8) | Sosyal Etki | |
9) | Kişisel Yaklaşımlar | |
10) | Gruplarda Davranıs | |
11) | Toplumsal Cinsiyet | |
12) | Yardım Etme Davranışı | |
13) | Saldırganlık | |
14) | Genel Değerlendirme | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | sosyal psikoloji Yazar: Aronson, Wilson Yayınevi : Kaknüs Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | "Sosyal Psikoloji David O. Sears Letitia Anne Peplau Shelley E. Taylor İmge Kitabevi Yayınları" |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 12 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 117 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 201 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |