DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5965 | Sosyal Psikoloji | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HAKAN ASLAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. TUĞRUL ÖZKARACALAR Doç. Dr. MİNE ÖZAŞÇILAR Dr. Öğr. Üyesi DORUK UYSAL İRAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu araştırmanın amacı öğrencilere sosyal psikolojinin temel kavramları ve uygulamaları hakkında genel bilgi vermektir. Bu derste sosyal psikolojinin temel kuramları ve araştırmaları ele alınacaktır. Sosyal psikoloji bilgisi hem kendinizi hem de çevrenizdeki sosyal dünyayı daha iyi anlayabilmenizve yorumlayabilmeniz için gereklidir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; "1. Psikolojinin teorik (örneğin bilişsel, sosyal psikoloji) ve uygulamalı alanlarını (örneğin sağlık psikolojisi) tanımak. " "2. Duyu ve algıyı tanımlamak, ve bu iki kavramı günlük kullanımda birbirinden ayırmak. " "3. Psikolojinin temel teorileri ve yaklaşımları hakkında bilgi edinmek(örneğin davranışsal, bilişsel). " "4. Öğrenme teorileri ve koşullanmanın temel prensipleri hakkında bilgi edinmek. " "5. Sosya psikolojideki temel kavramları öğrenmek. " "6. Bellek ve bellekle ilgili farklı yaklaşımlar hakkında bilgi edinmek. " "7. Motivasyonu tanımlamak ve motivasyon ile duygu hakkındaki temel yaklaşımları öğrenmek. " "8. Zeka ile ilgili farklı yaklaşımları öğrenmek. " "9. Kişilik ve bazı kişilik teorileri hakkında bilgi edinmek. " "10. Stres ve başa çıkmayı tartışmak ve bunların sağlıkla ilişkileri hakkında bilgi edinmek. " |
Bu araştırmanın amacı öğrencilere sosyal psikolojinin temel kavramları ve uygulamaları hakkında genel bilgi vermektir. Bu derste sosyal psikolojinin temel kuramları ve araştırmaları ele alınacaktır. Sosyal psikoloji bilgisi hem kendinizi hem de çevrenizdeki sosyal dünyayı daha iyi anlayabilmenizve yorumlayabilmeniz için gereklidir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı-Konuların ve ders içeriğinin paylaşılması | |
2) | Sosyal Psikoloji Kuramları ve Yöntemler | |
3) | İnsanlara ilişkin algılar: İzlenimler nasıl oluşur? | |
4) | Sosyal Biliş:Sosyal Dünyayı Anlamlandırma | |
5) | Tutumlar ve Tutum Değiştirme | |
6) | altı sigma, kıyaslama, temel yetenek | |
7) | Önyargı | |
8) | Sosyal Etki | |
9) | Kişisel Yaklaşımlar | |
10) | Gruplarda Davranıs | |
11) | Toplumsal Cinsiyet | |
12) | Yardım Etme Davranışı | |
13) | Saldırganlık | |
14) | Genel Değerlendirme | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | sosyal psikoloji Yazar: Aronson, Wilson Yayınevi : Kaknüs Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | "Sosyal Psikoloji David O. Sears Letitia Anne Peplau Shelley E. Taylor İmge Kitabevi Yayınları" |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 12 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 117 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 201 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |