ENV5015 Enerji ve Çevre Yön.nde Seçilmiş KonularBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ENERJİ VE ÇEVRE YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ENERJİ VE ÇEVRE YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENV5015 Enerji ve Çevre Yönetiminde Seçilmiş Konular Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÖKSEL DEMİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Sustainable Energy: Choosing among options, Jefferson F. Tester, Elisabeth M. Drake, Michael J. Driscoll, Michael W. Golay, William A. Peters. 2005, MIT Press ISBN: 0262201534 Guide to Energy Management, P. McCarthy, C. Hatcher. 2011, CRC Press Presentation Skills: the Essential Guide for Students, P. McCarthy, C. Hatcher. 2002, Sage Publications Limited
Dersin Amacı: Bu derste sürdürülebilirlik konsepti enerji ve çevre ile ilişkileri üzerinde durularak irdelenecektir. Ayrıca enerji ve çevre ile alakalı güncel yönetmekiler irdelenecek ve ekonominin enerji ve çevre ile ilişkileri modellenecektir. Son olarak, bu alanda literatüre giren araştırmalar özetlenerek rapor haline getirilecek ve sunumu yapılacaktır. Bu sayede etkin literatür araştırma ve sunum methodları öğrencilere aktarılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sürdürülebilirlik konseptinin çevre ve enerji yönetimi alanlarıyla ilişkilendirilmesi
2. Güncel enerji ve çevre yönetmeliklerinin irdelenmesi
3. Ekonominin çevre ve enerjiyle ilişkisinin modellenmesi
4. Türkiye’nin yenilenebilir ve fosil bazli enerji potansiyelinin irdelenmesi
5. Ders kapsamındaki konularda mevcut araştırma eğilimlerinin belirlenmesi
6. Öğrencilere bu başlıklar altında ilgilerini test etme imkanının sağlanması
7. Bilimsel yazım methodlarının öğrenilmesi
8. Etkili bilimsel sunum tekniklerinin öğrenilmesi

Dersin İçeriği

Sürdürülebilirlik konseptinin çevre ve enerji yönetimiyle ilişkilerinin tanıtılması. Mevcut çevre ve enerji yönetimi mevzuatları. Enerji ve çevre ilişkisinin modellenmesi. Türkiye’nin yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynakları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Enerji ve sürdürülebilirlik ilişkilerinin irdelenmesi
2) Enerji ve sürdürülebilirlik ilişkilerinin irdelenmesi
3) Sürdürülebilirlik kavramı altında enerji-çevre ilişkisinin irdelenmesi
4) Enerji yönetimi ile ilgili güncel yönetmeliklerin irdelenmesi
5) Enerji yönetimi ile ilgili güncel yönetmeliklerin irdelenmesi
6) Enerji ve ekonomi ilişkilerinin modellenmesi
7) Enerji ve ekonomi ilişkilerinin modellenmesi
8) Türkiye’nin yenilenebilir ve fosil bazlı enerji kaynakları potansiyelinin yenilenebilir enerji temelinde irdelenmesi
9) Ara Sınav / Bilimsel literatür araştırma yöntemlerinin anlatılması ve öğrencilerin dönem boyunca üzerinde çalışacağı bilimsel makalelerin belirlenmesi
10) Bilimsel literatür araştırma yöntemlerinin anlatılması ve öğrencilerin dönem boyunca üzerinde çalışacağı bilimsel makalelerin belirlenmesi
11) Öğrencilere verilen makalelerin tartışılması ve öğrenciler tarafından hazırlanan özetlere ilişkin geri bildirim verilmesi
12) Öğrencilere verilen makalelerin tartışılması ve öğrenciler tarafından hazırlanan özetlere ilişkin geri bildirim verilmesi
13) Makale özetlerinin teslimi ve sunumu
14) Makale özetlerinin teslimi ve sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Guide to Energy Management, P. McCarthy, C. Hatcher. 2011, CRC Press
Diğer Kaynaklar: Guide to Energy Management, P. McCarthy, C. Hatcher. 2011, CRC Press

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 3 % 20
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 138
Ödevler 3 9
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 4
Toplam İş Yükü 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Enerji ve çevre odaklı mühendislik problemlerini kurgulayabilme, yenilikçi yöntemler uygulayarak çözüm üretme 3
2) Bilimsel araştırma ve literatür tarama yöntemleri ile gerekli bilgiye ulaşabilme becerisi kazanma 5
3) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisinin yanısıra değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi kazanma 4
4) Yenilikçi ve orijinl fikirler, yöntemler, tasarımlar ve çözümler geliştirebilme becerisi kazanma 3
5) Mühendislik uygulamarında kullanılabilen modern teknikler ve yöntemler ve bunların adaptasyon ve uygulanabilme sınırlarına dair kapsamlı bilgi edinme 5
6) Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi 2
7) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi 4
8) Mesleki becerilerini, yaptığı çalışmaların sonuç ve uygulamalarını alanında veya alanı dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi 5
9) Yaptığı her türlü mesleki çalışma ve uygulamada toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği 4
10) Çalışma ve uygulama alanlarında oluşan yenilikler hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi 5
11) Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi 4