Öğretim Dili: |
Türkçe |
Dersin Türü: |
Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANSÜSTÜ
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi İREM FIRTINA ERTİŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
An Introduction to Combustion Turns S.R. 2000 McGraw Hill, 2nd edition
Combustion Glassman I., Yetter R.A. 2008 Academic Press-Elsevier, 4th edition |
Dersin Amacı: |
Bu derste öğrencilere yanma reaksiyonlarını, hava kirliliği oluşumunu ve temel prensiplerini anlatmak. Yanmanın, alevlenme oluşumu ve kontrolünün fiziği üzerine bilgilendirme yapmak ve yanma reaksiyonu sonucu salınan enerjiden yararlı işi oluşturmak için bu bilgilerin endüstriyel proseslerde uygulanmasını anlatmak. Temel tasarım prensiplerini anlatmak, yanma ekipmanları, ocaklar ve fırınlar üzerinde durulacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş; Dünya’nın enerji ve çevre sorunları, Yakıt oluşumu, kaynaklar, yanma kontrolünün önemi, verimlilik |
|
2) |
Yakıtlar, Tanımı ve sınıflandırılması, yakıtların özellikleri |
|
3) |
Temel yanma reaksiyonları, stokiometri, yanmanın prensipleri |
|
4) |
Hava kirliliği oluşumu hesaplamaları, Enerji-Çevre ilişkisi |
|
5) |
Alevlenme fenomeni, Alevin oluşumu ve sınıflandırılması, TErminoloji |
|
6) |
Ara Sınav / Laminer Jet Alevlenme |
|
7) |
Laminer Jet alevlenme |
|
8) |
Türbülanslı jet alevlenme |
|
9) |
Tuğla ocakları, fırın ve ocaklar (yakıcılar) |
|
10) |
Damla buharlaştırma ve yanma, katı parçacık yanması |
|
11) |
Atık ısı geri dönüşümü |
|
12) |
Genel tekrar |
|
13) |
Genel tekrar |
|
14) |
FİNAL / Problem çözümü |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Enerji ve çevre odaklı mühendislik problemlerini kurgulayabilme, yenilikçi yöntemler uygulayarak çözüm üretme
|
4 |
2) |
Bilimsel araştırma ve literatür tarama yöntemleri ile gerekli bilgiye ulaşabilme becerisi kazanma
|
3 |
3) |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisinin yanısıra değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi kazanma
|
3 |
4) |
Yenilikçi ve orijinl fikirler, yöntemler, tasarımlar ve çözümler geliştirebilme becerisi kazanma
|
3 |
5) |
Mühendislik uygulamarında kullanılabilen modern teknikler ve yöntemler ve bunların adaptasyon ve uygulanabilme sınırlarına dair kapsamlı bilgi edinme
|
3 |
6) |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
3 |
7) |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
|
3 |
8) |
Mesleki becerilerini, yaptığı çalışmaların sonuç ve uygulamalarını alanında veya alanı dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
|
3 |
9) |
Yaptığı her türlü mesleki çalışma ve uygulamada toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
|
3 |
10) |
Çalışma ve uygulama alanlarında oluşan yenilikler hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
|
3 |
11) |
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
|
3 |