Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı, sınıf yönetimi kavramına kısaca giriş |
- |
2) |
Disiplin felsefeleri, gelişimsel bir süreç olarak öğretmenlik, öğretmenin konumu ve sınıf yönetimi sistemleri |
Wolfgang, Ch. 1&2 |
3) |
Sosyal bir sistem olarak sınıf ve sınıfın öğrenme iklimi |
Konuya ilişkin okuma |
4) |
Kural oluşturma, uygulama, bir lider olarak öğretmen |
Konuya ilişkin okuma |
5) |
Sınıfta öğrenme öğretme süreçlerinin ve zamanın yönetimi |
Konuya ilişkin okuma |
6) |
Sınıfta iletişim, grup etkileşimi ve motivasyon |
Konuya ilişkin okuma |
7) |
Sınıf yönetiminde alternatif yaklaşım ve modeller:
I - Kurallar ve Sonuçlar Yaklaşımı, Davranış Analizi Modeli |
Wolfgang, Ch.3 |
8) |
Sınıf yönetiminde alternatif yaklaşım ve modeller:
I - Kurallar ve Sonuçlar Yaklaşımı, Pozitif Disiplin Modeli |
Wolfgang, Ch.4 |
9) |
Sınıf yönetiminde alternatif yaklaşım ve modeller:
I - Kurallar ve Sonuçlar Yaklaşımı, Müdaheleci Disiplin Modeli
|
Wolfgang, Ch.5 |
10) |
Sınıf yönetiminde alternatif yaklaşım ve modeller:
II - Yüzleşme-Sözleşme Yaklaşımı, Dreikurs'un Sosyal Disiplin Modeli / Adler Modeli
|
Wolfgang, Ch.7 |
11) |
Sınıf yönetiminde alternatif yaklaşım ve modeller:
II - Yüzleşme-Sözleşme Yaklaşımı, Glasser'in Gerçeklik Terapisi, Kontrol Teorisi ve Kalite Okulu
|
Wolfgang, Ch.8 |
12) |
Sınıf yönetiminde alternatif yaklaşım ve modeller:
II - Yüzleşme-Sözleşme Yaklaşımı, Adalet Sistemi Temelli Disiplin Modeli
|
Wolfgang, Ch.9 |
13) |
Sınıf yönetiminde alternatif yaklaşım ve modeller:
III - İlişki Kurma-Dinleme Yaklaşımı, Roger'ın Duygusal Destek Modeli
|
Wolfgang, Ch.11 |
14) |
Sınıf Yönetiminde Önleyici Süreçler
Öğretmen - Veli Görüşmelerinin Yönetimi
Kendi Disiplin Modelini Oluşturma
|
Wolfgang, Ch.13-14 |
15) |
Final Haftası |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eğitim Yönetiminde değerlendirme, kalite güvencesi ve hesap verebilirlik sistemleri konusundaki teorileri değerlendirip uygulayabileceklerdir. |
3 |
2) |
Eğitim yönetimi teorileri, eğitim liderliği, eğitim finansmanı, eğitim hukuku, planlaması ve tarihi konularında farkındalık sahibi olarak, konular üzerinde tartışabileceklerdir. |
2 |
3) |
Kariyer planlama ve üniversite kataloğu analizleri için rapor yazma, problem çözme projeleri ve simulasyon çalışmaları, metotları ve teknikleri gibi öğrenme aktivitelerini entegre edebileceklerdir. |
3 |
4) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından eğitim yönetimi ve liderliğine yönelik yeni bilgileri, araçları ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlayarak, okul yaşantılarında kullanabileceklerdir. |
2 |
5) |
Okulun en temel bileşenleri olan öğrenci, öğretmen, okul yöneticisi, personel, mezun ve velilerin rolleri, işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini anlayabilecek ve bunları deneyimlerine yansıtabileceklerdir. |
2 |
6) |
Okullarda yenilikçi girişimleri gerçekleştirebileceklerdir. |
4 |
7) |
Öğrencilerle ilgili gelişim teorilerini anlayıp, üzerinde fikirler geliştirebileceklerdir. |
4 |
8) |
Halihazırdaki eğitim politikalarını geleceğin okulları üzerindeki olası etkileri bağlamında değerlendirebileceklerdir. |
4 |
9) |
Eğitim yönetimi ve ekonomisindeki temel teori ve kavramları bilmek ve bunları eğitim sistemlerinin analizi ve gelişimi için kullanabileceklerdir. |
4 |
10) |
Alanın profesyonel anlamda etik prensiplerini anlayarak, okulllarda etik uygulamaları üzerine tartışabileceklerdir. |
4 |
11) |
Eğitim yönetimi alanındaki araştırmaları eleştirel olarak inceleyerek, alandaki uzmanlıklarını eğitimin ulusal ve uluslararası platformdaki gelişimi için kullanabileceklerdir. |
3 |
12) |
Eğitim yönetimi ve liderliği alanındaki yeni uygulama ve politikaları yerleştirebilmek için eylem araştırmaları planlayarak, uygulama yapabilecek ve elde edilen veri analizi sonuçlarını toplumla paylaşabilecektir. |
2 |