OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EAP5111 | Eğitim Yönetiminde Seçilmiş Konular | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, eğitim alanında seçilmiş bazı konular üzerinden öğrencilerin bakış açılarını geliştirmek ve bu konularla ilgili öğrencilerin ilgi ve farkındalıklarını arttırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda öğrenciler, 1) Eğitim dünyasındaki son trendlere dair temel bilgi birikimine sahip olacaktır 2) Eğitim dünyasındaki belli başlı araştırma konuları hakkında farkındalık geliştirecek ve temel bilgileri kazanacaktır 3)Eğitimle ilgili literatüru eleştirel bir şekilde değerlendirebilecktir. |
Bu ders, eğitim alanında çok farklı başlıkları kapsayabilir. Bu başlıklara örnek olarak şunlar sıralanabilir: Eğitim teknolojisinde yeni gelişmeler, öğretme ve öğrenmenin yeni formulasyonları, dünyada eğitim alanında değişen trendler, günümüzün ‘öğrenen’ özellikleri, dünyadaki hızlı değişimle başa çıkma, global vatandaş yetiştirmenin yolları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hoşgeldin! Dersin tanıtımı ve tanışma Ders izlencesinin incelenmesi ve öğrencilerin dersin gerekleri ve içeriği hakkında bilgilendirilmesi. | Ders izlencesi |
2) | Eğitim Yönetiminde öne çıkan yeni meseleler | OECD (2012),Connected Minds: Technology and Today's Learners, Educational Research and Innovation, OECD Publishing. doi: 10.1787/9789264111011-en |
3) | Eğitimde öne çıkan yeni trendler | Aldridge J, & Goldman, R. (2006). Current Issues and Trends in Education. Pearson |
4) | Eğitim Yönetiminde Etik Konular | Fenner, D. E. W. (1999). Ethics in Education. Routledge |
5) | Eğitim yönetiminde Etik Konular | Fenner, D. E. W. (1999). Ethics in Education. Routledge |
6) | Türk Eğitim Sisteminin Diğer Ulkelerle Karşılaştırılması | Nohl, A.M., Wigley, A. A., Wigley, S. (2008). Education in Turkey.Waxmann Verlag. |
7) | Türk Eğitim Sisteminin diğer ulkelerin eğitim sistemiyle karşılaştırılması | Nohl, A.M., Wigley, A. A., Wigley, S. (2008). Education in Turkey.Waxmann Verlag. |
8) | Eğitim sistemindeki kontrol mekanizmaları (içsel ve dışsal) | |
9) | Eğitimin çeşitli seviyeleri (okul öncesi, ilk, orta, ve yüksek öğretim) gelişimi, problem ve zorlukları, sosyal etkisi | |
10) | Eğitim politikalarının geliştirilmesi ve uygulanması | Tarman, B. (2008). The European Union and the Modernization of the Turkish Education System. Cambria Press. Inal, R. & Akkaymak, G. (2012). Neoliberal Transformation of Education in Turkey: Political and Ideological Analysis of Educational Reforms in the Age of the AKP. Palgrave Macmillan |
11) | Turk Eğitim Reformu | Tarman, B. (2008). The European Union and the Modernization of the Turkish Education System. Cambria Press. Inal, R. & Akkaymak, G. (2012). Neoliberal Transformation of Education in Turkey: Political and Ideological Analysis of Educational Reforms in the Age of the AKP. Palgrave Macmillan |
12) | Eğitimin özelleştirilmesi (Önemi ve problemler) | |
13) | Dijital Vatandaşlığı Öğretmek | Farmer, L. S. J. (2010). Teaching Digital Citizenship. 9th WSEAS International Conference on EDUCATION and EDUCATIONAL TECHNOLOGY (EDU '10). Iwate Prefectural University, Japan |
14) | Yaşam boyu öğrenme | Gorand, S., Rees, G., Fevre, R., & Furlong, J. (1998). Learning trajectories: Travelling towards a learning society? International Journal of Lifelong Education, 17(6), 400-410. |
Ders Notları / Kitaplar: | Aldridge, J., Goldman, R. (2006). Current Issues and Trends in Education (2nd Ed). Pearson. Ubben, G.C., Hughes, L.W., & Norris, C.J. (2010). the Principal: Creative Leadership for excellence in schools (7th Ed). Pearson. Tarman, B. (2008). The European Union and the Modernization of the Turkish Education System. Cambria Press. Inal, R. & Akkaymak, G. (2012). Neoliberal Transformation of Education in Turkey: Political and Ideological Analysis of Educational Reforms in the Age of the AKP. Palgrave Macmillan OECD (2012),Connected Minds: Technology and Today's Learners, Educational Research and Innovation, OECD Publishing. doi: 10.1787/9789264111011-en Fenner, D. E. W. (1999). Ethics in Education. Routledge Nohl, A.M., Wigley, A. A., Wigley, S. (2008). Education in Turkey.Waxmann Verlag. |
Diğer Kaynaklar: | Aldridge, J., Goldman, R. (2006). Current Issues and Trends in Education (2nd Ed). Pearson. Ubben, G.C., Hughes, L.W., & Norris, C.J. (2010). the Principal: Creative Leadership for excellence in schools (7th Ed). Pearson. Tarman, B. (2008). The European Union and the Modernization of the Turkish Education System. Cambria Press. Inal, R. & Akkaymak, G. (2012). Neoliberal Transformation of Education in Turkey: Political and Ideological Analysis of Educational Reforms in the Age of the AKP. Palgrave Macmillan OECD (2012),Connected Minds: Technology and Today's Learners, Educational Research and Innovation, OECD Publishing. doi: 10.1787/9789264111011-en Fenner, D. E. W. (1999). Ethics in Education. Routledge Nohl, A.M., Wigley, A. A., Wigley, S. (2008). Education in Turkey.Waxmann Verlag. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |