EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EAP5109 | Eğitimde ve Öğretimde Etik | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ATAKAN ATA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin etik ve kanun ve düzenlemelerle ilgili genel kavramlar üzerine olmasının temel dayanak noktası, tüm eğitim yöneticilerinin ve akademisyenlerin etik konularda ve eğitim kurumları kanunları konusunda duyarlı ve bilgili olmaları gerekliliği inancıdır. Bu ders kapsamında, öğrencilerin eğitimde etik ve yasal görev ve sorumluluklarını yerine getirmek konusunda farkındalık uyandırarak, okullarda etik uygulamaları konusunda donanımlı olmalarını sağlamak hedeflemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; a. eğitim kurumlarında kanun ve etiği konusunda temel kavram ve konuları ve onların politika yapım ve karar verme aşamalarındaki etkisini anlamış olacaklardır. b. eğitim kurumlarının kanun ve yönetimeliklerinin kaynağını bilecek ve bu bağlamda temel düzeyde hukiki alanda araştırma yapabilecektir. c. uzlaşmayla ya da davayla sonuçlanabilecek potansiyel problemleri tespit edebilecektir. |
Katılımcıların eğitim örgütü hukukuna ilişkin temel kavramları bilmeleri ve bu kuralları çalışma yaşamında bilinçli bir biçimde uygulamalarına yönelik tutum ve davranışları kazanmak amaçlanmaktadır. Bu ders kapsamında, katılımcılara mesleki etik konusunda duyarlılık sağlarken, örnek olaya dayalı incelemeler yolu ile hukukî ve etik konular konusunda bilgi ve beceriler kazandırmak amaçlanmaktadır. Derste ayrıca katılımcılar üzerinde detaylı çalışma yapacakları problem teşkil eden bir konu (olay) seçeceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, Dersin Tanıtılması | |
2) | Eğitimde etik tartışması | İlgili Okuma |
3) | Eğitimde Etiğe İlişkin Konular | İlgili Okuma |
4) | İşe Alım | İlgili Okuma |
5) | İşe Alım Olay analizi | İlgili Okuma |
6) | Tazminat ve çalışma konuları | İlgili Okuma |
7) | Terfi ve görev süresi konuları | İlgili Okuma |
8) | Sözleşme feshi, yenilenmemesi ve iş gücü azaltımı | İlgili Okuma |
9) | Akademik özgürlük | İlgili Okuma |
10) | Akademik özgürlük Olay analizi | |
11) | Akademik konularda öğrenciyle çatışmalar | İlgili Okuma |
12) | Akademik konularda öğrenciyle çatışmalar | İlgili Okuma |
13) | Transkript ve derece konuları | İlgili Okuma |
14) | Genel değerlendirme | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Goonen, N. M. & Blechman, R. S. (1999). Higher Education Administration: A Guide to Legal, Ethical, and Practical Issues. USA: The GreenwoodEducators’Reference Collection. Kaplin, W. A. & Lee, B. A. (2006). The Law of Higher Education. CA: Jossey-Bass |
Diğer Kaynaklar: | Bowers, C. A. (1998). The Paradox of Technology: What's Gained and Lost? Thought and Action, XIV(1), 49-57. Fino, J. J.Campus Software Regulations Can Threaten Academic Freedom. Retrieved December 1, 2003, from http://www.aaup.org/ publications/Footnotes/FN01/fn01jf.htm Harrison, D. L. (2002, May 28). Higher Education Issues After The USA Patriot Act. Retrieved November 20, 2003, from http:// www.nacua.org/documents/PatriotAct_Outline.pdf Simmons, J. (2000). The Future of Academic Freedom: Educational Technology and Academic Freedom. Retrieved November 13, 2003, from http://www.ed.psu.edu/acsde/deos/deosnews/ deosnews10_3.asp A survey of traditional and distance learning higher education members. (2000). National Education Association. Twigg, C. A. (2000). Who Owns Online Courses and Course Materials? Intellectual Property Policies for a New Learning Environment. Retrieved December 1, 2003, from http://www.center.rpi.edu/ PewSym/Mono2.html |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 30 |
Ödev | 7 | % 15 |
Projeler | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 7 | 7 | 49 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 201 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |