Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hoşgeldin! Dersin tanıtımı ve tanışma
Ders izlencesinin incelenmesi ve öğrencilerin dersin gerekleri ve içeriği hakkında bilgilendirilmesi. |
Course syllabus |
2) |
Temel pazarlama konseptleri: Türk eğitim sistemi ile ilişkilendirilmesi, |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
|
3) |
Çevresel tarama ve pazarlama fırsatları analizi |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
4) |
Pazarlama bilgi sistemleri: piyasa araştırması, pazarlama planlaması |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
5) |
Promosyon kararları: iletişim süreci, eğitimde promosyon stratejileri |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
6) |
Performans ve kontrol: piyasa denetleme |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
7) |
Kalite ve etkinlik; kalite ve mesuliyet; eğitimin iyileştirilmesinde kalite standartları ve sistemler |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
8) |
Müşteri ilişkileri yönetiminde teori ve kavramlar |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
9) |
Eğitim hizmetlerinin pazarlanması |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
10) |
Karar-vermede piyasa araştırmasının rolü |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
11) |
Pazarlama sistemlerinin analizi, müşteri davranışlarının incelenmesi, ve piyasa segmentasyonu ve iç ve dış hedef müşteri seçimi |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
12) |
Konumlandırma |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
13) |
Marka yönetimi |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
14) |
Fiyatlandırma stratejisi |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
Kotler, P. & Keller, K. (2011). Framework for Marketing Management (5th Ed.). Prentice Hall.
Marshall, G. & Johnston, M. (2009). Marketing Management. McGraw-Hill/Irwin. |
Diğer Kaynaklar: |
Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
Kotler, P. & Keller, K. (2011). Framework for Marketing Management (5th Ed.). Prentice Hall.
Marshall, G. & Johnston, M. (2009). Marketing Management. McGraw-Hill/Irwin. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eğitim Yönetiminde değerlendirme, kalite güvencesi ve hesap verebilirlik sistemleri konusundaki teorileri değerlendirip uygulayabileceklerdir. |
4 |
2) |
Eğitim yönetimi teorileri, eğitim liderliği, eğitim finansmanı, eğitim hukuku, planlaması ve tarihi konularında farkındalık sahibi olarak, konular üzerinde tartışabileceklerdir. |
3 |
3) |
Kariyer planlama ve üniversite kataloğu analizleri için rapor yazma, problem çözme projeleri ve simulasyon çalışmaları, metotları ve teknikleri gibi öğrenme aktivitelerini entegre edebileceklerdir. |
3 |
4) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından eğitim yönetimi ve liderliğine yönelik yeni bilgileri, araçları ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlayarak, okul yaşantılarında kullanabileceklerdir. |
2 |
5) |
Okulun en temel bileşenleri olan öğrenci, öğretmen, okul yöneticisi, personel, mezun ve velilerin rolleri, işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini anlayabilecek ve bunları deneyimlerine yansıtabileceklerdir. |
5 |
6) |
Okullarda yenilikçi girişimleri gerçekleştirebileceklerdir. |
4 |
7) |
Öğrencilerle ilgili gelişim teorilerini anlayıp, üzerinde fikirler geliştirebileceklerdir. |
4 |
8) |
Halihazırdaki eğitim politikalarını geleceğin okulları üzerindeki olası etkileri bağlamında değerlendirebileceklerdir. |
3 |
9) |
Eğitim yönetimi ve ekonomisindeki temel teori ve kavramları bilmek ve bunları eğitim sistemlerinin analizi ve gelişimi için kullanabileceklerdir. |
4 |
10) |
Alanın profesyonel anlamda etik prensiplerini anlayarak, okulllarda etik uygulamaları üzerine tartışabileceklerdir. |
4 |
11) |
Eğitim yönetimi alanındaki araştırmaları eleştirel olarak inceleyerek, alandaki uzmanlıklarını eğitimin ulusal ve uluslararası platformdaki gelişimi için kullanabileceklerdir. |
4 |
12) |
Eğitim yönetimi ve liderliği alanındaki yeni uygulama ve politikaları yerleştirebilmek için eylem araştırmaları planlayarak, uygulama yapabilecek ve elde edilen veri analizi sonuçlarını toplumla paylaşabilecektir. |
5 |