REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EAP5108 Eğitim Kurumlarında Stratejik Marka Yönetimi ve Pazarlama Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATAKAN ATA
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı, katılımcılara pazarlama ve eğitim hizmetlerinin pazarlanması konusunda temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda,öğrenciler
1) temel pazarlama terimlerine aşina olacak ve eğitim hizmetlerinin pazarlanması konusunda temel bilgi birikimine sahip olacaklardır.
2)müşteri odaklı pazarlamanın temel prensiplerini öğrenecek, ve eğitim hizmetlerinin pazarlanmasının bireye, topluma ve iş yaşantısına olan etkilerini algılayabileceklerdir.
3)pazarlamada hizmet karması elemanlarını, birbirleriyle ilişkilerini ve bunun pazarlamada nasıl kullanıldığını öğreneceklerdir.

Dersin İçeriği

Ders pazarlama kuramı ve uygulamasının idari ve stratejik temellerini eğitim dünyasından örneklerle açıklamayı hedeflemektedir. Dersler süresince piyasadaki elverişli durumların farkına varmak amacıyla piyasa koşullarını tahlil edebilmek için gerekli kavramlar ve araçlar sunulmaktadır. Piyasalarının özellikleri ve piyasayı tanımlayabilir gruplara ayırma ana konulardan bazılarıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hoşgeldin! Dersin tanıtımı ve tanışma Ders izlencesinin incelenmesi ve öğrencilerin dersin gerekleri ve içeriği hakkında bilgilendirilmesi. Course syllabus
2) Temel pazarlama konseptleri: Türk eğitim sistemi ile ilişkilendirilmesi, Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
3) Çevresel tarama ve pazarlama fırsatları analizi Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
4) Pazarlama bilgi sistemleri: piyasa araştırması, pazarlama planlaması Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
5) Promosyon kararları: iletişim süreci, eğitimde promosyon stratejileri Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
6) Performans ve kontrol: piyasa denetleme Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
7) Kalite ve etkinlik; kalite ve mesuliyet; eğitimin iyileştirilmesinde kalite standartları ve sistemler Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
8) Müşteri ilişkileri yönetiminde teori ve kavramlar Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
9) Eğitim hizmetlerinin pazarlanması Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
10) Karar-vermede piyasa araştırmasının rolü Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
11) Pazarlama sistemlerinin analizi, müşteri davranışlarının incelenmesi, ve piyasa segmentasyonu ve iç ve dış hedef müşteri seçimi Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
12) Konumlandırma Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
13) Marka yönetimi Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
14) Fiyatlandırma stratejisi Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
Kotler, P. & Keller, K. (2011). Framework for Marketing Management (5th Ed.). Prentice Hall.
Marshall, G. & Johnston, M. (2009). Marketing Management. McGraw-Hill/Irwin.
Diğer Kaynaklar: Kotler, P. & Armstrong, G. (2009). Principles of Marketing. Prentice Hall.
Kotler, P. & Keller, K. (2011). Framework for Marketing Management (5th Ed.). Prentice Hall.
Marshall, G. & Johnston, M. (2009). Marketing Management. McGraw-Hill/Irwin.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 30
Sunum 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2