EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EAP5106 | Eğitim Kurumlarında Stratejik Planlama | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ATAKAN ATA |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Stratejik planlama örgütün genel hedeflerini şekillendiren ve yönlendiren bir araçtır. Etkili bir stratejik planlama ile rekabette avantajı yakalayabilmek ve başarılı olabilmek için örgütsel vizyon, misyon ve hedefler geliştirilir. Bu derste, katılımcıların kurumları için etkin analitik teknik ve modeller kullanarak bir stratejik plan geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Örgütlerinin gelişmesine ve büyümesine yardımcı olacak stratejik planlar geliştirmek 2. Stratejiyi yönlendirecek güçlü yanlar, eksik yanlar, fırsatlar ve tehditleri belirlemek 3. Uzun vadeli rekabet için örgütlerini konumlandıracak stratejiler belirlemek 4. Stratejiyi eyleme çevirmek 5. Stratejik planı uygulamaya koyarken olumlu sonuçları sağlayabilmek için kontrol mekanizmaları geliştirmek |
Strateji, taktik ve hedef tanımları; Darwin ve 'Guclu Olanın Hayatta Kalması'; Stratejik Plan modelleri Örgütün paydaşlarını belirleme (anahtar karar vericiler, iç paydaşlar, dış paydaşlar) Paydaş analizi yapma Çevre Analizi (SWOT, PEST) Misyon oluşturma Vizyon belirleme Stratejik alanları belirleme Stratejileri eyleme dönüştürecek hedefleri ve eylem planını oluşturma Denetleme mekanizmaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, Planlama, Stratejik Planlama Tanımı | |
2) | Stratejik Planlama ve Stratejik Değişim Döngüsü / Paydaş Analizi | |
3) | Stratejik Planlama Süreci, Misyon | |
4) | Stratejik Planlama Süreci, Misyon | |
5) | Çevre Analizi Yapmak (KEFE – SWOT Analizi) | |
6) | Çevre Analizi Yapmak (KEFE – SWOT Analizi) | |
7) | Stratejik Alanları Belirlemek | |
8) | Stratejik Alanları Belirlemek | |
9) | Stratejileri Yönetilebilir Amaçlara Çevirmek | |
10) | Stratejileri Yönetilebilir Amaçlara Çevirmek | |
11) | Geleceğe Yönelik Vizyon Belirlemek | |
12) | Strateji ve Planları Başarı ile Uygulamaya Geçirmek | |
13) | Strateji ve Planları Başarı ile Uygulamaya Geçirmek | |
14) | Strateji ve Planları Yeniden Değerlendirmek | |
15) | Strateji ve Planları Yeniden Değerlendirmek | |
16) | Örnek stratejik planların üzerinde tartışmak |
Ders Notları / Kitaplar: | Bryson, John, M. (2004). Strategic Planning for Public and Nonprofit Organizations, 3rd Ed.: A Guide to Strengthening and Sustaining Organizational Achievement. Jossey-Bass: San Francisco Knight, Jim. (1997). Strategic Planning for School Managers: A Handbook of Approaches to Strategic Planning and Development for Schools and Colleges. Kogan Page: London |
Diğer Kaynaklar: | Öğrenciler tarafından araştırılıp okunan makaleler / articles that would be searched and read by students |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 48 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Projeler | 1 | % 45 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 4 | 4 | 16 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 211 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |