EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EAP5106 Eğitim Kurumlarında Stratejik Planlama Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATAKAN ATA
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Stratejik planlama örgütün genel hedeflerini şekillendiren ve yönlendiren bir araçtır. Etkili bir stratejik planlama ile rekabette avantajı yakalayabilmek ve başarılı olabilmek için örgütsel vizyon, misyon ve hedefler geliştirilir. Bu derste, katılımcıların kurumları için etkin analitik teknik ve modeller kullanarak bir stratejik plan geliştirmeleri amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Örgütlerinin gelişmesine ve büyümesine yardımcı olacak stratejik planlar geliştirmek
2. Stratejiyi yönlendirecek güçlü yanlar, eksik yanlar, fırsatlar ve tehditleri belirlemek
3. Uzun vadeli rekabet için örgütlerini konumlandıracak stratejiler belirlemek
4. Stratejiyi eyleme çevirmek
5. Stratejik planı uygulamaya koyarken olumlu sonuçları sağlayabilmek için kontrol mekanizmaları geliştirmek

Dersin İçeriği

Strateji, taktik ve hedef tanımları;
Darwin ve 'Guclu Olanın Hayatta Kalması';
Stratejik Plan modelleri
Örgütün paydaşlarını belirleme (anahtar karar vericiler, iç paydaşlar, dış paydaşlar)
Paydaş analizi yapma
Çevre Analizi (SWOT, PEST)
Misyon oluşturma
Vizyon belirleme
Stratejik alanları belirleme
Stratejileri eyleme dönüştürecek hedefleri ve eylem planını oluşturma
Denetleme mekanizmaları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, Planlama, Stratejik Planlama Tanımı
2) Stratejik Planlama ve Stratejik Değişim Döngüsü / Paydaş Analizi
3) Stratejik Planlama Süreci, Misyon
4) Stratejik Planlama Süreci, Misyon
5) Çevre Analizi Yapmak (KEFE – SWOT Analizi)
6) Çevre Analizi Yapmak (KEFE – SWOT Analizi)
7) Stratejik Alanları Belirlemek
8) Stratejik Alanları Belirlemek
9) Stratejileri Yönetilebilir Amaçlara Çevirmek
10) Stratejileri Yönetilebilir Amaçlara Çevirmek
11) Geleceğe Yönelik Vizyon Belirlemek
12) Strateji ve Planları Başarı ile Uygulamaya Geçirmek
13) Strateji ve Planları Başarı ile Uygulamaya Geçirmek
14) Strateji ve Planları Yeniden Değerlendirmek
15) Strateji ve Planları Yeniden Değerlendirmek
16) Örnek stratejik planların üzerinde tartışmak

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bryson, John, M. (2004). Strategic Planning for Public and Nonprofit Organizations, 3rd Ed.: A Guide to Strengthening and Sustaining Organizational Achievement. Jossey-Bass: San Francisco

Knight, Jim. (1997). Strategic Planning for School Managers: A Handbook of Approaches to Strategic Planning and Development for Schools and Colleges. Kogan Page: London


Diğer Kaynaklar: Öğrenciler tarafından araştırılıp okunan makaleler / articles that would be searched and read by students

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 48 % 10
Ödev 2 % 20
Projeler 1 % 45
Ara Sınavlar 1 % 25
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 4 4 16
Proje 1 15 15
Ödevler 14 6 84
Ara Sınavlar 1 6 6
Toplam İş Yükü 211

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.